Har nå registrert meg her inne, etter å ha vært smugleser i litt over en uke. :p
Jeg begynte på lavkarbodiett 1. januar og har gått ned 3,8 kg. til nå.
Jeg følger ikke noen spesiell retning eller filosofi, jeg spiser bare mat med masse fett og lite karbohydrater.
Idag begynte jeg med lavkarbobrød til frokost, men min mor fikk høre av noen at det var altfor tidlig å starte med brød uansett om det var lavkarbobrød.
Noen som kan fortelle meg hva som er riktig?
Er så inderlig lei av egg og bacon til frokost, så de små brødskivene jeg spiste idag smakte himmelsk. :o
Hei,
I og med at du kjører egenkomponert så er det jo helt opp til deg, det er du som er eksperten på ditt kosthold. I og med at du heller ikke gir noen indikasjon på hvor mange kh du ligger på daglig så er det veldig vanskelig å gi noen råd. I tillegg er jeg usikker på om du mener brøderstatning med oppskrift fra forumet eller kjøpebrød. For noen så er brøderstatninger kjent for å være en partystopper, dvs at den kan hindre vektnedgang. Erfaringsmessig så har såkalte lavkarbo kjøpebrød ennå for mye kh dersom du lever på et ketogent kosthold.
Hvorfor har alle som begynner med lavkarbo denne ideen om at man må spise egg og bacon til forkost? Jeg kan ikke huske sist jeg gjorde det... Sjekke heller denne tråden: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494
Hei, jeg kjenner mange som går ned selv om de spiser dette brødet forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22102
Og Selv er jeg hvertfall i ketose om jeg spiser noen skiver av det om dagen. Lesser på med pålegg.
Jeg vet ikke helt hvor mange g. karbohydrater jeg ligger på daglig.
Har lest en bok som heter "10 kg. på 10 uker" (tror jeg) og der skulle man visst holde seg under 20 karbohydrater daglig i fase 1.
I fase 2 kunne man gå opp til 40 eller 60 pr. dag, hvis jeg ikke husker feil. :confused:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.