< Tilbake til oversikten

Mann trenger en kjøkkendings

hansola sa for siden:

Jeg er drit lei av å raspe ost.

Finnes det en kjøkken dings der ute som ikke koster skjorta, er lett å holde ren og på en hurtig måte får raspet osten?

Ignite sa for siden:

Holdt på å skrive at du bør få deg dame, men ettersom majoriteten her inne er kvinner, så avstår jeg fra å gjøre det :D

Dessuten kan de koste skjorta...

dukker og gjemmer seg :eek: :rolleyes:

Rin sa for siden:

Kjøkkenmaskin som kan raspe, hakke og blande finner du på Clas Ohlson til mindre enn 500 kr. Gjør livet lettere. :p

Kanutten sa for siden:

:lol:

Nannah sa for siden:

Kjøp ferdigraspa..

Cherry sa for siden:

Kjøkkenmaskin med skiver til rasping. Fantastisk greie.

Pleide å male mandler i en sånn gammel kvern før. Fikk plass til en halv neve mandler i korga om gangen og fikk mandel over hele kjøkkenet. Tok en time å male 500 gram. Nå hiver jeg bare alt i maskina og det males på ett halvminutt.

Funker på alt, river ost, grønnsaker, osv i den. Ikke løk. Det setter lukt og smak i bolle og skive i lang tid.

Omelett sa for siden:

Det kan løses ved å skylle bollen og skiva i kaldt vann tilsatt litt sitron etter bruk.

Yonah sa for siden:

Oj, jeg maler 1/2kg mandler på et kvarter eller så med min lille kjekke mandelkver som er kjempegammel, men sikkert samme som din, min er fra sveico. Når du maler i kjøkkenmaskin, du bruker ikke kniven da? For da blir det ikke malte mandler, men finhakka mandler og fettet kommer ut av mandlene, feks til marsipan og noen andre ting, så blir det ikke like bra. Jeg har prøvd begge deler og det er en grunn til at food prosessoren står i skapet i tillegg til at jeg kan ikke fordra å vaske så mye deler... Siden jeg hater å tømme oppvaskmaskina slenger jeg ikke slikt inn der, for den fyller jo en halv kurv alene i tillegg til at kniven blir sløv.

Skippy sa for siden:

Etter å ha kjørt ost til gjørme i diverse kjøkkenmaskiner, tatt fingertuppa på "svigermor" og kjøpt svindyr kverndings fra tupperware har jeg endt opp med noe som ligner en rasp av typen snekkere bruker. Gå på f.eks. Til Bords og let deg frem til hyllene med kjøkkenutstyr og kniver. Der vil du finne noen morderiske rasper. Jeg kjøpte den groveste, men den river ganske fint. Den gjør opp for det med at det faktisk går fort å rive ost til salaten og ikke består av 15 deler å demontere og vaske. Ps. ta vare på plastdekslet den raspa er farlig skarp for fingrene når en roter rundt i skuffa etter den.

Bæret sa for siden:

Raspa ost med blodige pingertupper... :rofl:

Thaleia sa for siden:

Jeg har en liten kenwood foodprosessor (kostet 500,-) som funker helt greit til å rive ost med. Kan sikkert finne noe lignende og billig på de fleste elektrovarebutikkene.

Carisma sa for siden:

Min magiske-stavmikser-som-fikser-alt brukes til osterasping. Blir ikke lange strimler, men skal det blandes i ting funker det helt fint. Bare hiver en passe klump oppi den bollen med kniv nedi (den lille). wilfa.no/katalog/upload/hbilder/609993h.jpg

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.