< Tilbake til oversikten

Skal begynne, bok bestilt men har noen spørsmål!

aeven sa for siden:

Heisann, har prøvd å søke litt på forumet etter informasjon, men har vel ikke helt funnet det jeg ville ha svar på, så da prøver jeg her :)
Min situasjon:
Er 21 år, student, ca 177cm høy og veier rundt 80kg. Mitt mål i KG er egentlig litt diffust, fordi det er ikke vekten som plager meg, men det overflødige fettet, men tror at noe litt over 70 som en normalvekt (inkl. resultat av styrketrening) burde være greit. Målet er forholdsvis langsiktig(til sommeren). Har lest mye om Ketolyse og har bestilt boken(skal kjøpe stix og litt annet på Ultra her i byen).
Mulig noe av dette står i boken da, men prøver likevel :)

Har lest litt i oppskrifter osv. men det meste av dette passer ikke enkelt inn i ett studentbudsjett(har ikke veldig mye å rutte med til mat). Har nå en periode spist lite, men ofte(Før jeg leste om ketolyse). F.eks rugsprø til frokost, eple til lunsj, seibiff m grønnsaker til middag, eple/gulrot og evt. ett rugsprø til kvelds. Skjønner jo dette blir litt mye karbohydrater, men lite KCAL(noe jeg trodde var veien å gå, men kan virke som det ikke hjelper å ha lite KCAL når karbohydratene blir mange).
Har noen noen starttips til meg, forslag til div. måltider som jeg kan få plass til i mitt matbudsjett? Evt. andre tips? Er veeeeldig takknemlig for alle svar :) Trener ellers 3 dager kardio og styrke innimellom =)
Gleder meg til å få boken og til å komme igang, og dere virker som en utrolig hjelpsom gjeng!

Mvh Even

Carisma sa for siden:

First Price produktene er vel de beste vennene til oss med lavt budsjett :D Og God helg-tilbudene på Kiwi :ja:

Og kjøpt frossent i stedet for ferskt, ofte halv pris. Kyllingfileter f.eks.
Sei i blokk er billigere enn seibiff, og ypperlig lavkarbomat med f,eks grønnsaker og fløtesaus/smeltet smør.

mamma87 sa for siden:

egg er vell ikke så dyrt. ost holder jo ganske lenge. kjøp mat på tilbud etc
dra til sverige:P

Jabba sa for siden:

Rugsprø, eple og gulrot hører ikke hjemme på et ketolyse kosthold......

Mitt beste tips i forhold til økonomi er å lage deg opp store porsjoner middagsmat for så å fryse ned. Da har du alltid mat tilgjengelig og du slipper å kjøpe dyr "nød-mat"

arnakristin sa for siden:

Hei,
Her er en tråd hvor jeg har samlet en del informasjon om lavkarbo og forumet for nykommere i lavkarbo verdenen: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Noen linker med tips om lavkarbomat på budsjett:
Hvordan lever en student O.e./lavkarbo, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25393
Student/økonomi, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21705
Billig lavkarbomat? forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27184
Tips om billig lavkarbomat, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18662
Lavkarbo matbudsjett, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18805

aeven sa for siden:

Derfor jeg skrev "før jeg leste om ketolyse" ;) Er fult klar over at dette ikke har noe i en ketolyse kur å gjøre!

Er forøvrig ganske flink til å kjøpe"billig" mat og lage mat selv, tusen takk for tipsene!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.