MiniMe74 sa for siden:
Hei!
Har skjønt at Bacon Crisp har lavt karbo. Er det ok å spise innimellom?
Har noen andre tips på snacks? Merker at jeg har lyst på noe sånt når helgen nærmer seg :o:)
MiniMe74 sa for siden:
Hei!
Har skjønt at Bacon Crisp har lavt karbo. Er det ok å spise innimellom?
Har noen andre tips på snacks? Merker at jeg har lyst på noe sånt når helgen nærmer seg :o:)
arnakristin sa for siden:
Hei,
Pass på at det er ekte vare, sjekk kh innholdet på posen, finnes nemlig en variant med masse kh.
Husk også at salt binder vann i kroppen, noen får et lite sjokk ved veiing dagen etter.
Når du sier får lyst på noe sånt når helgen nærmer seg – da tenker jeg på at man kanskje bruker mat som straff/belønning. Man må bort fra tanken om at man MÅ ha noe å putte i munnen når man koser seg - må ha noe godt fordi det er helg Min erfaring er at får man i seg nok fett så fyser man ikke på noe. Andre ting man bruker som snaks: bringebær og krem; fete oster; grønnsaker m/dipp; nøtter; tørrfisk…
Yonah sa for siden:
Lørdagskos her i huset er biff med hjemmelaget bearnaise, og en sjelden gang kanskej hjemmelaget is av fløte, egg og litt søtning , ellerj uskeis av bringebær og krem. Men jeg prøver å passe på og ikke vedlikeholde vanen om noe søtt i helgene, den vanen er dum og må lukes bort.
MiniMe74 sa for siden:
Takk for tips! Er helt enig i at man bør prøve å vende seg av tanken med at i helgen må man kose seg med noe godt å spise og snacks. Har bare vært på lavkarbo i snart to uker og merker at gamle vaner er vonde å vende. Etter å ha lest noen tråder her inne nå er jeg klar for å tenke litt nytt på det der.. og hvorfor jeg frem til nå har følt at jeg MÅ kose meg med noe spesielt i helgene.
Det merkelige nå er at jeg synes det er helt greit at samboeren spiser vanlig potetgull, noe som var min store passion. Nå som jeg er på ketolyse er det helt uaktuelt for meg å ta en eneste bit. Rart og deilig det der egentlig.
Takk for svar, igjen
Hilsen snart-MiniMe:)
tina therese sa for siden:
jeg også fyser litt på noe godt nå i helgen
men det bare litt...har null problemer med å se på at gubben spiser sjokolade og andre godsaker som jeg ikke skal ha!
Er bare så fornøyd med å være i ketolyse at det ikke frister særlig!
egentlig veldig rart...:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.