< Tilbake til oversikten

Reductil trekkes fra markedet

Yonah sa for siden:

Se der, enda en god grunn til å spise seg ned i vekt på ekte mat.
Men jeg lurer veldig på hva som gir folk økt risoko for hjerte og karsjukdommer på reductil... Den egentlige grunnen..

jvb sa for siden:

Hehe ser man det ja.

Jeg lurer også på hva grunnen til økt risiko kan komme av, dog. Kanskje fordi mange ikke er genetisk tilpasset nok til å fungere med et moderne kosthold, justert med medisiner?

Chunky sa for siden:

Jeg tror vi kan si med ganske stor sikkerhet at ingen er genetisk tilpasset et medisnjustert moderne kosthold :p

For øvrig er det en gledens dag at denne møkkamedisinen som bare fungerer på symtpomet for fedme (sult) i stedet for årsaken, blir trukket fra markedet.

Multi sa for siden:

Jeg lurer på om det ha med at det hindrer tarmen å ta opp fett. I Lavkarboverden har man jo funnet ut at fett er bra for hejrtet, ikke motsatt.

arkine sa for siden:

reductil hindrer ikke tarmen og ta opp fett ,,den hjelper hjernen din til og si at du er fortere mett,og den opprettholder forbrenninga uansett om du spiser lite eller mye ,

om den hjelper ,, se det er en annen sak

Photobscura sa for siden:

Jeg prøvde den som et forsøk på å få stell på et noe lavt stoffskifte (klassisk symptom kan jo f.eks være økt apeitt, hvilket forsåivdt ikke er noe jeg opplever som et stort problem). Helt riktig at du skal bli mett fortere. Dette skjer ved at den øker serotoninproduksjonen i hjernen, et av de signalene som forteller deg at du f.eks er mett/tilfreds.
Jeg brukte den for kort tid til å kunne si noe om den funka, men den hjalp meg i alle fall med å få farlig høyt blodtrykk, hjerte som slo så hardt at det syntes utenpå genseren (jeg tuller ikke), og en munntørrhet som rett og slett ikke lot seg slukke som vanlig tørste, uansett mengde vann.
Skummelt :o. Skjønner godt at den trekkes.

timich sa for siden:

Ja, det er nok det som gjør at risikoen øker for hjertesykdommer. Det er jo et middel som blokkerer opptaket av nervetransmittere i hjernens nerveceller (nervetransmittere er kort fortalt kjemiske stoffer som frakter beskjeder fra en nervecelle til en annen, et eksempel på en nervetransmitter er serotonin), og forhindrer dermed nervecellene fra å kommunisere som normalt med hverandre - dermed økes mengden nervetransmittere i hjernen.

Jeg har også gått på disse en liten stund og opplevde det samme som Photobscura, særlig syns jeg hjertebanken var skummel. Man skal ikke tukle med kroppen på denne måten, spesielt ikke når det påvirker vitale organer syns jeg...

LenaBeatrice sa for siden:

Stephan Rössner (som står bak Vektklubb.no) Har uttalt at ha synes det er synd at Reductil trekkes.
Det er synd mener han at så mange ikke skal få hjelp av dennne pillen fordi noen få har hatt ubehag av den.....:rolleyes:

Manina sa for siden:

Det er ikke slik jeg opplevde det å få lavt stoffskifte. Vekta gikk opp den gang, men det til tross for redusert appetitt. Jeg spiste mindre, men siden kroppen fungerte så langsomt og tregt, så gikk jeg opp i vekt. Omvendt kan man oppleve å gå ned i vekt ved høyt stoffskifte, selv om en spiser mer fordi appetitten øker.
Bare en digresjon.

Ellers kan det nok være at reductil kan hjelpe noen, men jeg er generelt skeptisk til slike løsninger, da det ikke endrer noe på sikt. Og hva skjer når man slutter med dem?
Når det gjelder slik type forskning så kommer det nok veldig an på hva man måler og undersøker. Jeg vil tro at mye av grunnen til at medisinen kom på markedet i utgangspunktet, er at fedme og overvekt regnes som helseskadelig, og da særlig for hjertet. Det er få som trekker den motsatte konklusjonen i de kretser: Nemlig at sannsynligheten for å få hjerteproblemer kan skyldes de samme grunnene til at fedmen oppsto i utgangspunktet. (Jf. diabetes og risiko forbundet med overvekt). Her er det liksom en vedtatt sannhet at fett i kostholdet gir overvekt som igjen gir risiko for diabetes og hjertesykdom. Men i lavkarbokretser tenker man jo som kjent litt annerledes.

Det er nettopp sånn jeg opplever det. Men det er visst også mange som får økt apetitt ved lavt stoffskifte, når jeg leser om det så opplever jeg nærmest at det er det som er vanligst når man ramser opp klassiske symptomer. Mens jeg har problemer med å få i meg nok mat, derfor tror jeg heller ikke at reductil ville ha noe å si for meg uansett.

Lenge siden sist forresten, hyggelig å se deg på forumet igjen :)

Serenio sa for siden:

Har ikke så voldsomme meninger om dette jeg. Har brukt det ca 6 mnd (flere år siden) uten å merke noe som helst, hverken økt puls/BT eller noe særlig vektnedgang. Bare sier det for å vise at det fins noen som ikke har "skumle" erfaringer. Men for meg var det jo penger rett ut av vinduet uansett da.

timich sa for siden:

Nei, men de trekker den jo fra markedet på grunn av økt risiko for hjerteinfarkt og slag. Og det kommer jo som regel temmelig plutselig;) Så det er ikke sikkert man har hatt andre bivirkninger før det mest alvorlige plutselig slår til...

Det er ikke heller sånn at høyt blodtrykk MÅ gi symptomer, heller. Man kan gå med uoppdaget høyt blodtrykk lenge.

Nemii sa for siden:

Det skumle med blodtrykket er at det stort sett ikke gir symptomer før komplikasjonenen kommer. Vanligste symptomet fra selve blodtrykket kommer i form av hodepine, men oftest oppdages det tilfeldig eller via komplikasjonene

Torkil sa for siden:

Hei
Jo mer jeg lærer meg om kosthold og slanking, desto mer overbevist blir jeg om at det ikke finnes noen trygge snarveier, men vi må ta oss bryet med med å vende tilbake til å spise mat, laget på ferske råvarer. Enkelt - og så vanskelig i den fristende verden vi lever i.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

index sa for siden:

Så du synes at økt risiko for hjerteinfarkt og slag er en grei pris å betale for kjemisk vektreduksjon? Nei, takke meg til sunn og uprossesert mat i stedet...:D

langaard sa for siden:

Signerer :)

nellie sa for siden:

Ser vel ganske tydelig at det der er reklame? :)

nellie sa for siden:

Hello people. 1. Innlegg ever, tydelig bruk av google translate og link til shady nettsted.

nellie sa for siden:

Ja, dere fikk nok banket inn vett i huet deres nå.:p

arkine sa for siden:

Vel om dere ser på datoen så er denne linken fra 2010 .og da var reductil på markedet , hadde vært det noen år .. så spam er det ikke ,og det stemmer at den ble trukket tilbake ,grunnet det som står skrevet om den,

De siste kommentarene gjelder en spambotmelding som ble lagt inn i dag, og den ble innrapportert og fjernet. (Ligger dog i sitatet til Prettypony på forrige side). :)

Ethereal sa for siden:

Fikser nå! :D Shårry! :)

(damn, jeg medvirket til spamming...også rapporterte jeg det...)

Men dere kan jo like gjerne fjerne alt som ble skrevet etterpå, tror ingen her blir vonbråtne av det. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.