Båten sa for siden:
Finnes det en måte å knuse linfrø på uten å bruke mørtel(?) ?
Båten sa for siden:
Finnes det en måte å knuse linfrø på uten å bruke mørtel(?) ?
Jicky1 sa for siden:
kanskje du kan bruke elektrisk kaffekvern hvis du har. Jeg bruker det når jeg skal knuse krydder. Lykke til:) fra jicky
Multi sa for siden:
Jeg bruker en vanlig hurtigmikser jeg.
Båten sa for siden:
Takk, det funka her også :)
Nillomien sa for siden:
blender=)
wollafruen sa for siden:
Ja, du kan bruke stavmikser, blender eller hurtigmikser i stedet for det jeg tror du mener skal være morter. Mørtel er noe annet ;) Men vi skjønte hva du mente :)
ketto sa for siden:
Eller kjøpte de ferdig knuste :p Det har de på noen meny iallefall!
Nillomien sa for siden:
Dyrt=)
arkine sa for siden:
ikke dyrt
Nillomien sa for siden:
Mye dyrere enn å kjøpe hele.. og det tar 20 sek å knuse de=)=)
pheona sa for siden:
de kostet faktisk like mye, 15,90 pr pk. men det var vel 100g mer i den hele pakken. (meny)
Yonah sa for siden:
Her koster de like mye og hverken food prosessoren min eller mikserbollen til stavmikseren klarer å knuse linfrø.. De bare fyker rundt og maskinene går varme..
Kitt sa for siden:
Det som er litt snodig, er at den gamle stavmikseren min klarte det fint med den lille bollen!
Den nye, som liksom skal være så innmari bra, den fikser det ikke!:p
Må nok se og få kommet meg opp på andre sien av byen og kjøpe en ny liten bolle maken til den som er utslitt. Trodde jeg ikke trengte en liten da jeg kjøpte ny stavmikser, men jammen savner jeg den, gitt!:)
pheona sa for siden:
Så skal jeg spørre litt ekstra teit... Hva er så poenget med knuste linfrø, kontra hele?
Kitt sa for siden:
For min del at jeg ikke liker de hele så godt!:p
Når de er knust, blir de liksom mel, ikke hele frø jeg må tygge og smake på!
Knuste binder væske og ja, oppfører seg mer som mel!:)
Pearl sa for siden:
Hvordan kan dette linfrømelet brukes i matlaging? Noen oppskrifter?
Charlott sa for siden:
Jeg søkte på linfrø i oppskriftsdelen og da kom denne rekken med treff opp; forum.lavkarbo.no/search.php?searchid=4428631.
Kanskje du finner noe som frister?
Selv har jeg lagd knekkebrød, brød og pannekake med linfrø, både knuste og hele :)
Kitt sa for siden:
Feks Isetbrød:sikle:
Knekkebrød
ellers så bruker jeg det ofte der det står (Kruska)kli! Er det noe som er verre enn hele linfrø, er det mye kli!
Neida, jeg er egentlig ikke så kresen, bare med enkelte småting!:p
Pearl sa for siden:
Jeg prøvde linken din, men får bare opp "no matches". Men god ide å søke. :)
Pearl sa for siden:
Disse skal jeg prøve. Jeg har en formening om at linfrø er veldig sunt og at det er noe jeg bør spise. Jeg har nesten alltid hatt linfrø i hus, men det pleier å ende med at jeg kaster de fordi de er blitt for gamle. Men nå skal det da bli andre boller, eller ....andre brød.
Charlott sa for siden:
Eller knekkebrød? :p :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.