< Tilbake til oversikten

Får panikk av å se tykke mennesker ...

Rin sa for siden:

Tja. Ja? Folk er i stand til å utvikle helt reelle fobier også for mer betente og diskuterte objekter enn for eksempel edderkopper. Finnes for eksempel folk med fobi for mørkhudete (nei, ikke eufemisme for rasisme).

Tror ikke det er noe noen trenger å ta ille opp, det er uhyre slitsomt å håndtere det å ha en fobi, og de fleste skulle nok helst slippe. :cool: (Jeg er i alle fall dritt lei av mine egne fobier!)

frifuggel sa for siden:

Hun har vel kanskje en reell, og/eller ubevisst, frykt for å bli sånn selv.. Ikke alltid at fobier er basert på noe vi friske kan forstå. Er ikke mindre sært å ha edderkopp-fobi (arachnofobi), sånn egentlig, med tanke på hvor vi bor. Fobier er ikke logiske, så det er mye "rart" i den sekken.

frkprym sa for siden:

Synes bildet som avsluttet artikkelen var illustrerende, jeg. Går ut fra at det skulle representere "De fete".
Personen er riktignok ikke en sylfide, men om man må bøye kroppen til siden for å få en valke mener nå jeg det er et lite stykke igjen før FET er ordet.

Photobscura sa for siden:

Ja, nemlig. Jeg har sett lignende programmer, og det er folk som får direkte panikkangstanfall for alt fra ballonger og ballongrelaterte ting til reker. Tviler på at dette har direkte med fedme å gjøre. Det er jo ikke en holdning, men en angst som utløses av noe. Jeg kjente ei som fikk helt syke anfall av å bare se duer, til og med bilder av duer fikk henne til å hyperventilere. Hun gikk i noe slags terapi for det. Jeg mener, jeg løper ikke gjennom en dueflokk jeg heller, men det er jo for meg helt usaklig å være redd for noe som i verste fall kan drite på deg.

Chunky sa for siden:

Signerer. Det er trist både for henne selv, og ikke minst de hun møter, men det har ingenting med holdninger å gjøre.

Det eneste provoserende med innslaget var faktisk illustrasjonsfotoet. Der er jeg helt enig med frkprym. Det var igjen et typisk eksempel på nedlatende holdninger i VGs redaksjon.

Gus sa for siden:

må nesten le litt av det siste bilde (for den personen er jo overhode IKKE tykk), for Maja er jo ikke radmager selv og hun har vel mer på kroppen en personen på det bilde!

Carisma sa for siden:

Jeg kjenner jeg ikke orker å lese artikkelen, men hørte en teaser om den på radio i dag. Kjenner bare en umåtelig trang til å gå bort og sette meg på den dama, da hadde hun vel dødd av skrekk... :o
Plutselig føltes det å stå på trappa på hytta og vente til sambo hadde finkjemmet alle kriker, kroker, dynetrekk og tøfler for mus eller muselik som relativt mainstream :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.