Må bare først konstatere at matte ikke er helt min greie. Og jeg har problemer med å regne ut hvor mye karbohydrater det er i en kartong matfløte. Jeg har en sånn kyllingting jeg skal lage, men siden jeg er på induksjonsfasen i Atkins, så er jeg litt redd for at det skal bli litt mye. Tror det stod at det var 3,9 g karbo pr 100 gram. Men hvor mye er 100 gram i liter?? Og så stod det vel at en kartong fløte er på 1/3 liter eller noe...
Når det gjelder væske kan du regne 100g som 1dl. På så små mengder er det ingen forskjell. Og når fløte innneholder 2.9g karber pr 100g burde du klare å regne ut dette selv. 1 liten boks fløte er ca 9g karber, og det er nøye nok regna.
Jeg mente matfløte..men hvis kremfløte er bedre, så kan jeg jo heller kjøpe det selvfølgelig. Takk for alle svar. :) Er ikke så dreven på dette enda..(er på andre dag med atkins. :p)
Men da skal jeg kun kjøpe kremfløte fra nå av..jeg har nettopp vært i butikken og kjøpt det nå. ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.