< Tilbake til oversikten

Ketolyse og cardio training

chrik sa for siden:

Hei alle sammen!

Er ny her på forumet og har vært i ketolyse siste 3 uker. Mye bra informasjon å finne her i forumet. Har fått svar på mye jeg lurte på.

Men jeg lurer på om kort intens cardio trening går bra i kombinasjon med ketolyse? Og er det fare for å miste muskelmasse? Programmet består av 4 min oppvarming, 8x20sek. spurt med 10 sek. hvile i mellom hver, og 4 min.nedtrapping. Og styrketrening etter dette. Synes dette er en mye bedre treningsmetode enn da jeg små jogger i et rolig kjedelig tempo. Blir ganske kjørt men ikke noe ubehag.

Dette skal visst få forbrenningen skikkelig igang og sammen med ketolyse tenkte jeg dette skulle bli bra. Men blir litt usikker da jeg leser i boka at man skal passe seg for høy-intensitets trening.

Her er forresten link til treningsprogramet her www.iform.no/pub/art.php?id=23

Gerd sa for siden:

Du mister ikke muskelmasse.
Søk inne på treningsdelen, der står det mye om trening og ketose :)

Saine sa for siden:

Ser ut som det er gerilja kardio du skal prøvde deg på. Det er intenst men kondisen blir merkbar bedre ganske kjapt.

Har prøvd det selv for et par år siden, mener også jeg leste en plass at de anbefaler å ikke spise så mye karbs før du hiver deg på økta, så mye mulig det går.

Det går jo mer på høy intensitet over kort tid, har skjønt det sånn at uten karbs så er vel ikke utholdenheten den beste. Så jeg ville prøvd vist jeg var deg, du kjenner fort om det ikke går.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.