1) Jeg forstår at de skal tas om kvelden. Minst to timer etter man har spis. Hvorfor er det ikke best å ta den om morgenen da?
2) Utslag er utslag sises det. Men mine har variert veldig i utsalg fra 10 til over 50. Jeg vet at jeg drikker nok og mere til. Hva betyr da variasjonen i fargen?
3) På pakken står det "dyppes i urin og avleses etter ett minutt"
-betyr det et par sek i glasset og ligge ett min på benken, eller stå i glasset i ett minutt og avleses med en gang? Jeg har nemlig registret at den blir mørkere om den blir liggende litt på vasken.
Du skal tisse direkte på sticken og ikke dyppe den. Dette har jeg fått beskjed om direkte fra Dr.Torkil
Og utslaget vises best etter 30 sekunder derfor blir nok fargen mørkere jo lengre den ligger innenfor ett gitt tidsrom :)
Jeg aner ikke. Jeg tisser rett på den. Men til mere "seriøse" tester som gravidtester dypper jeg, det er det riktigste, eller det som gir best resultat.
Kan tenke meg at det er fordi urinen da blir blandet med vann og at man da ikke får helt rikitg svar, men ekstakt hvorfor kan jeg ikke svare på dessverre.
At utslagene varierer selv om man er flink til å drikke, er ikke så rart. Selv om man drakk på milliliteren like mye hver dag, spiser man forskjellige ting med ulikt væske-og saltinnhold og man er til en hver tid på ulikt sted i syklus(for kvinner). Kroppen holder ikke like mye på vann fra time til time en gang!:p
Om man tisser i et urinprøveglass eller rett på sticken er nok ikke så nøye, bare man gjør det samme hver gang.:ja:
Det er heller ikke så rart at sticksen blir mørkere etter som den blir liggende. Væske fordamper og etterhvert vil da konsentrasjonen av ketoner blir større!;)
Nei tok den ikke sånn altså, bare skjønner ikke hvorfor Torkil kom med rådet, kanskje jeg spurte om jeg skulle tisse rett i do og så dyppe :)
Jeg leste:
Jeg sitter på meg, jeg :lol:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.