Noen som har vært borti denne melblandingen? www.cornells.no.
Dette er ikke lavkarbo extreme, men det kan kanskje være noe for oss som er mer over på en vedlikeholdslivsstil. Liker i hvert fall måten det presenteres på.
Interessant:)
Det står jo at det er kjempesunn lavkarbo mat, men det inneholder jo 45g karbohydrat. Er ikke det grusomt mye da?I fibra mel er det 60g for eksempel.
45% karbohydrater gir rundt 16-18 gram KH per brødskive. Men de beste "kjøpebrødene" på markedet, eks Ingers rugbrød ligger på rundt 70%, eller ca 25-30 gram per skive.
Men det er jo ikke noe man spiser mye av, eller i en tidlig fase. Jeg tenker også først og fremst på barna, som har en litt høyere KH-grense enn meg selv. Skal få kjøpt en pakke og testet. Om ikke for annet, så fordi jeg synes initiativet er bra.
Fedons brød har 18.2 karber pr 100 gram, dvs litt over 6 karber pr skive. Det er knallgod!. Det samme er Friskhusbrødet. Fant ikke innholdsfortegnelsen, men jeg pleier regne med i underkant av 10 karber pr skive. Det er tykke gode skiver! Og Lettbrødet. Det har 21,6 karbiser pr 100 gram, dvs litt over 7 pr skive. Det er omtrent som vanlig brød både på smak og utseende.
Takk for tips. Må innrømme at jeg ikke akkurat har frekventert brøddisken så ofte det siste året. Lettbrødet kjøpte jeg faktisk på Smartclub. Smakte det ikke selv, men ungene sa det var ok. Har stort sett bakt Karins lavkarbobrød, men det går ikke mer enn et par stykker per måned. Tenkte jeg skulle prøve noe nytt.
Liker særlig den rød med alle frøene. Veldig kjapt å blande, ganske lang steketid, men deilig å spise noe som ligner nybakt skalk med smør på.:D
Sambo som ikke tåler det meste, tåler den blå selv mad alle karbene. I hvertfall en om dagen...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.