De siste gangene jeg har vært å handla på REMA 1000 har de vært tomme for Sukkerfritt sjokoladen - alle variantene.
Er det noen som vet om REMA skal kutte ut dette merket (også)?
Har selvfølgelig spurt de som jobber der men de bare rister på hodet og aner ikke hva jeg snakker om engang....
De sluttet jo med Anton Berg sjokoladen for ikke så veldig lenge siden....
Uten Sukkerfritt sjokoladen - er det noe annet sukkerfritt / lavkarbo alternativ å få tak i på REMA?
Jeg var innom "min" Rema1000 forrige uke, og da jeg spurte etter sjokolade fra Sukkerfritt, sa hun: "Ehhh, jeg tror de er konkurs assa."
Men JEG tror de eksisterer. Søk på nettet du (jeg vet ikke om det er lov å legge ut linker her serru :smile:)
De få gangene jeg handler inn Sukkerfritt finner jeg dem i hylla på Rimi :)
Hender jeg smelter ei halv plate sammen med mye kokosfett, hiver oppi litt nøtter og kokos og har det til kaffen når vi har gjester :)
Å spise sukkerfri sjokolade på lørdagskvelden er vel mye bedre enn å trøkke i seg Freia melkejokolade vel??? For en bit eller tre på lørdagskvelden skal jeg nemlig ha.....
Sånn tenker jeg også...vet at jeg aldri kan klare og blir helt godterifri.. :)
Er forresten disse sukkerfrie sjokoladene verre enn og lage alternative kaker o.l?
Sorry, jeg har ingen mening om hvilke vaner folk skulle ha, sånn egentlig. (Enn om det klart er bra i starten særlig å fri seg fra alt godteri, både vanlig og sukkerfritt), jeg mente bare at jeg synes de fra Sukkerfritt smaker skikkelig vondt, og at om man først unner seg sjokolade, så kan man finne noe som smaker SÅ mye bedre!
Og om jeg først spiser sjokolade, er det enten en god 86%, eller noe fra Cavalier. Sistnevnte er sukkerfri, og så sinnsykt mye bedre på smak enn Sukkerfritt, som etter min mening smaker papp med maltitol :o.
Håper ikke denne setning hørtes snerpete ut...Det er et ærlig spørsmål jeg lurer på. :)
Tenkte jeg bare skulle nevne det, siden skriftlig språk er roten til MANGE misforståelser.. Og enig 86% sjokolade er knall godt, og en mye mer ekte smak. :)
Jeg foretrekker også Cavalier.. Uansett har de aldri hatt sjokoladene fra Sukkerfritt på min nærmeste Rema-butikk. Er sjelden jeg spiser sjokolade nå, men hvis jeg gjør det så drar jeg på Dropsen (godtebutikk i Stavanger) og kjøper Cavalier-sjokolade. :)
Tror det er slutt for sukkerfritt ja, er hvertfall det jeg har fått beskjed om der jeg handler. Har også prøvd å skrive mail til sukkerfritt for å høre, men får aldri noe svar.
Cloetta sin melkesjokolade har de på MEGA i Egersund iallefall. Jeg har fått tak i den mørke sjokoladen dems også - men den smakte fælt....
Alle har jo sin smak - synes vel heller ikke Sukkerfritt sin smaker himmelsk - men det er bare bra - for da spiser jeg myyye mindre. Cavalier sin er helt ok synes jeg - men den får jeg kun tak på i den lokale helsekosten og der er jeg så sjeldent.
Klart det er best å ikke spise sjokolade overhodet - men for meg som har en plate sjokolade i tre uker så synes jeg overhodet ikke det er for ille.
Dessuten så lager jeg så og si aldri pannekaker, vafler, lapper m.m med kunstig søtning.....
Jeg har alltid vært glad i sjokolade og spiste tidligere ganske mye i løpet av ei uke.
For meg som nok alltid vil ønske å spise litt godterier er sukkerfrie alternativet veldig greit å ty til.
Synes av og til at det blir litt sånn lynsje stemning her inne når man nevner sjokolade - det er synd for det er svært få som pirker når det er snakk om andre varer m kunstig søtning....
Enig med deg! Jeg spiser heller aldri lapper/pannekaker/annet med kunstig søtning, men jeg tar meg litt cavalier sjokolade inni mellom. Ser ingenting galt med det..
Folk må da få gjøre hva man vi, man vet selv best hva man trives med :)
Cloetta sin er absolutt best ja! Jeg elsket cloetta da den kom på markedet i Norge, og den sukkerfire smaker helt likt, om ikke bedre enn de jeg husker fra jeg var mindre :ja:
Alle Coop har den hvertfall, og Meny og andre velassortete butikker.
Det stemmer vel ikke helt. Prøv å forsvare lightbrus liksom :D Men det kan vel ha noe med å gjøre at mange har et usunt forhold til sjokolade som trøst osv, og media mer eller mindre oppfordrer til at hvertfall om man er
jente har men lov til å være avhengig av sjokolade. Så det handler vel like mye om å få folk til å tenke gjennom om de virkelig må ha sjokoladen, eller om det er andre ting som ligger bak. En livsstilsendring som lavkarbo handler jo minst like mye om å endre vaner og tankemønster som å endre kostholdet.
I dag fant jeg flere typer Cavalier sjokolade i gottehylla på min Rema butikk. Men jeg sto imot og kjøpte ingen, istede for kjøpte jeg en halv kilo med Brie som jeg skal kose meg med :cool:
Begynner på fjerde uka uten sjokolade nå og kjenner meg stolt, for jeg kunne spise flere kilo i uka før. :eek:
Ingen som vet hvor man kan finne slike sjokolader i Trondheim? :confused: Jeg finner aldri jeg! Jeg jobber i div Rema-butikker, men finner ikkeno der heller.
Kanskje det er jeg som må pusse brillene?:_plystre: :liste:
Helsekostbutikker har masse sukkerfrie sjokolader. Meny har også en del!
Men vet ikke om de har fra Sukkerfritt, altså!:p
De har fra mange andre, da!:sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.