< Tilbake til oversikten

Sukkerfri sjokolade

mih sa for siden:

Hei!

Fant i dag sukkerfri sjokolade fra cloetta.
De står dette bakpå : kollhydrater 53g pr 100g
sukkeralkoholer 40g pr 100g

Stemmer det da at det man regner at det er 13 g karbo pr 100g i denne sjokoladen????

den er søtet med maltiol det er vel godkjent ja?

minus 21.8 kg siden september 2009

arnakristin sa for siden:

Hei,
Ja, du kan trekke i fra sukkeralkoholene, men 13 kh/100 g synes jeg er litt mye om man er på ketolysekuren. I tillegg vil jeg bare minne på at enkelte ikke tåler maltitol så godt...

mih sa for siden:

Ja det er kanskje det,men spiser aldri en hel sånn sjokolade altså, maks 4 ruter og de inneholder 2.1 karber til sammen ca.

Hei,
OK! …men dersom jeg sier at da utgjør de 4 små rutene utgjør 10 % av kh inntaket ditt pr dag!

Husk også at søtningsmidler kan være en partystopper og det kan trigge søthungeren.
…men til syvende og sist er valget ditt!

mih sa for siden:

Ja enig med deg der.
Men nå mener ikke jeg at jeg spiser dette hver dag altså.
Har den kun i hus for jeg mener det er bedre å ta en bit sånn enn å sprekke hvis man får suget.

tusen takk for at du kommer med råd ;)

Tulip73 sa for siden:

Hvilken sjokolade er dette? Og hvor kjøpte du den henne?

mih sa for siden:

hei!

Jeg fant den på obs!
cloetta er svensk og det er en melkesjokolade.

Ett godt tips mot sug, fysing er fett, fett og mer fett. Mine erfaringer er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så kan jeg til og med gå innom de største godtebutikkene i Sverige uten å få lyst til å putte noe som helst i handlekurven.

if_else(carbo&lt;good) sa for siden:

Jeg er usikker på om du kan trekke fra sukkeralkoholer fra kh, men mannitol er ok søtningsmiddel utifra denne forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464 tråden og om den er korrekt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.