< Tilbake til oversikten

Ny slanker med noen spørsmål

vera5 sa for siden:

Hei, jeg håper å slanke meg ti kilo de neste fem måndene og har begynt å spise mat med lavkarbo. Følger ingen spes diett, men spiser kylling og laks osv. Ikke brød og pasta eller sukkerholdige produkter. Lurer på om jeg kan drikker Pepsi max og spise Nutrilettprodukter som f.eks karamellbar...bare så sugen på noe søtt. Hva med nutrilett shake? noen som vet dette? blir veldig takknemlig for svar. Også alle andre gode tips:)

Kitt sa for siden:

Hei og velkommen!

Nutrilett produkter er desverre fyfy på lavkarbo- kosthold! Myyyyyyyye karber i sånne greier!;)

Pepsi max er det mange som drikker. Noen tåler det fint, for andre hindrer det vektnedgang!:eek:

Drikker du nok og spiser nok fet mat, vil du oppleve at søthungeren faktisk så og si blir borte!:D

Lykke til!:heia:

Cambeth sa for siden:

Jeg drikker Pepsi Max hver dag, kanskje en halv liter til sammen. Jeg har ikke merket noe negativt av dette. Det er liksom høydepunktet på dagen, he he :p

vera5 sa for siden:

Tusen takk for fine svar! Da får jeg droppe Nutrilett....:) Er det mulig å gå ned 12 kilo på fem månder med denne kuren? bare lurer:)

surina sa for siden:

Ja, det er er mulig å gå ned 12 kg på fem måneder...

Mona S sa for siden:

Hvis du er helt desperat etter noe søtt, kan jeg anbefale Atkinsbarer. De funker for meg, og de er så mettende, at en bit eller to klarer seg lenge:) Jeg pleier å ta den Decadense-baren, den har minst karber.

Det kan forøvrig være greit å velge en firlosofi å holde seg til, slik som Atkins, Fedon, Ketolyse f.eks. Da er det lettere å planlegge måltider og å vite hvordan man skal forholde seg til forskjellige matvarer. Det er jo ganske stor forskjell mellom ketolyse og Fedon f.eks. Jeg har brukt begge, og begge gir vekttap, men Ketolyse gir helt klart raskest resultater.
Det som er viktig er at du ser på dette som en varig omlegging av kostholdet, for om du går ned på lavkarbo og hopper rett over på "vanlig" kosthold igjen når du er ferdig-slanket vil du mest sannsynlig gå opp i vekt igjen.

Lykke til:)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Legger inn en liten påminnelse om bruk av barer, uansett merke og kh innhold. Det er ikke å anbefales som måltidserstatning, kun som krisemat eller som snacks en sjelden gang.
Vil også minne på at en del blir uvel av kunstig søtningsmidler, da særlig maltitol….og ikke glem at søtningsmidler kan være en partystopper i tillegg til at det også kan trigge søthungeren.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.