< Tilbake til oversikten

forberedelser?(ketolyse)

kei29 sa for siden:

Jeg venter spent på startpakken for ketolyse! Mitt spørsmål er om det er noe jeg kan gjøre for å forberede meg eller tyvstarte litt?? Takk for svar :)

Charlott sa for siden:

Du kan starte med å kutte ned på karbohydratene, kikk litt ekstra på ulike matvarer i butikken og få en oversikt over hvilke varer man skal styre unna feks :)

Yonah sa for siden:

Ja, kutt ut poteter, brød, pasta, ris, knekkebrød og alt annet som inneholder mjøl og sukker.

Kast ut margarinprodukter fra kjøleskapet og la kun ekte meierismør stå igjen. Fyll opp kjøleskapet med salater, agurk, stangselleri, paprika og det du liker. Gulrot og kålrot skal du styre unna.

Spis rent kjøtt( ikke noen pøser og kjøttkaker), fugl eller fisk til hvert måltid og som en start rundt 1g protein pr kroppskilo og spis nok fett til hvert måltid, du skal bli mett.

Hold deg til vann som tørstedrikke, juice er strengt forbudt pga alt fruktsukkeret.

kei29 sa for siden:

Tusen takk for hjelpen! kan jeg spøre om hvor mange måltider det er per dag?

Kitt sa for siden:

Ingen kan gi deg antall måltider som passer for deg!

Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten!!!:D

Spiller ingen rolle om du spiste for 2 timer siden eller at klokken er over åtte om kvelden. Er du sulten, spis deg passe mett på fet, god mat og drikke mye!

Masse lykke til!:heia:

STEK sa for siden:

Hei, ett godt råd fra meg er å begynne på kromtabletter. Mannen min begynte før meg, og siden jeg skulle vente litt med å begynne, slik at vi ikke begynte samtidig (pga evt bivirkninger til å begynne med), startet jeg med kromtabletter. Da jeg ei uke senere begynte på kuren, hadde jeg allerede fått bort søthungeren. Det gav i alle fall meg en bedre start på kuren :)
Vi leste også boken før vi i det hele tatt begynte på kuren, såg litt på hva vi kunne spise, hvordan en kunne sette samme måltid osv. Dermed ble ikke overgangen så stor. Vi hadde nok av maten vi kunne spise, og slapp dermed "pannikksituasjoner" hvor vi ikke hadde ingredienser å lage måltider av.
Ønsker deg lykke til - dette er en kur det er lett å leve etter :O)

kei29 sa for siden:

Fantstisk :D dette kan jeg like! takk for gode svar!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.