< Tilbake til oversikten

Har kjøpt medisterfarse, kan jeg bruke den til noe?

purple sa for siden:

Jeg skulle kjøpe medisterdeig, men kjøpte feil og endte opp med medisterfarse. Jeg finner ikke karb innhold i den (finner det ikke i noen tabeller), men vet at det er mye mer karber i den enn i medisterdeigen. Lurte litt på om jeg kanskje jeg kunne blande den med kjøttdeig og lage noe??

Er det noen som vet hvor mange karb det er i medisterfarse, og er det noen som vet om noe jeg kan bruke den til.

Gerd sa for siden:

inneholder 5-6 karber pr 100gram :)

purple sa for siden:

Ikke mer?? Det er jo ikke så ille. Om jeg blander med kjøttdeig så blir det jo på en måte enda mindre.

martefie sa for siden:

Du halvkoker et blomkålhode, kliner på farsen din, evt blandet med korrekt medister, pakker halvkokt blomkål med farse inn i SMURT alu-folie og koker det hele ferdig. Middag som smaker barndom for meg. Selv om den da ble servert med potet. :rolleyes:

Areola sa for siden:

Er du på Atkins Induksjon, er det skikkelig ille. Da skal du ha ren mat! Frys ned og spar til en dag du kan spise litt mer karber.

Yonah sa for siden:

Det er skikkelig ille og fullstendig ulovlig på Atkins induksjon. Stek medisterkaker og server de til noen som kan spise stilvese. Medisterdeig er nesten umiulig å få tak i annet enn akkurat rundt jul, medisterfarse er ofte å få tak hele året.

nellie sa for siden:

Bortsett fra hvis man drar til Sverige:)

purple sa for siden:

Uff da er det skikkelig synd det? Har ikke spist den ennå da, har fryst den ned, og jeg har igrunnen tenkt og bare være på induksjon i ca en uke til. Men jeg får ta den frem en senere anledning.

takk for svar

Yonah sa for siden:

Det kommer helt an på hvor man bor det og hva slags utvalg butikkene har;) Jeg får ikke tak i skikkelig fet medisterdeig.

Ueland sa for siden:

Hvorfor det? Mer eller alle guider jeg har lest hittil poengterer at alle typer kjøtt er lov under "introen"..:confused:

Yonah sa for siden:

Alle typer kjøtt, men ikke utspedde kjøttprodukter;) Det er to helt forskjellige ting! Kjøtt spedd med potetmel er ikke kjøtt, men et kjøttprodukt og IKKE rent kjøtt.

Ueland sa for siden:

Hva karakteriseres da som utspedde kjøttprodukter? :)

Charlott sa for siden:

De fleste pølser, karbonader, kjøttkaker osv. Alt du finner ulike typer stivelse i :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.