Jeg skulle kjøpe medisterdeig, men kjøpte feil og endte opp med medisterfarse. Jeg finner ikke karb innhold i den (finner det ikke i noen tabeller), men vet at det er mye mer karber i den enn i medisterdeigen. Lurte litt på om jeg kanskje jeg kunne blande den med kjøttdeig og lage noe??
Er det noen som vet hvor mange karb det er i medisterfarse, og er det noen som vet om noe jeg kan bruke den til.
Du halvkoker et blomkålhode, kliner på farsen din, evt blandet med korrekt medister, pakker halvkokt blomkål med farse inn i SMURT alu-folie og koker det hele ferdig. Middag som smaker barndom for meg. Selv om den da ble servert med potet. :rolleyes:
Det er skikkelig ille og fullstendig ulovlig på Atkins induksjon. Stek medisterkaker og server de til noen som kan spise stilvese. Medisterdeig er nesten umiulig å få tak i annet enn akkurat rundt jul, medisterfarse er ofte å få tak hele året.
Uff da er det skikkelig synd det? Har ikke spist den ennå da, har fryst den ned, og jeg har igrunnen tenkt og bare være på induksjon i ca en uke til. Men jeg får ta den frem en senere anledning.
Alle typer kjøtt, men ikke utspedde kjøttprodukter;) Det er to helt forskjellige ting! Kjøtt spedd med potetmel er ikke kjøtt, men et kjøttprodukt og IKKE rent kjøtt.
De fleste pølser, karbonader, kjøttkaker osv. Alt du finner ulike typer stivelse i :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.