< Tilbake til oversikten

Tidsperspektiv

Tiburon sa for siden:

Hei. har lest at man etter 6 mnd med lavkarbo bør ta en pause på 3 mnd.

Stemmer dette?

nellie sa for siden:

Hva mener du med lavkarbo da? Er jo mange forskjellige måter å spise lavkarbo på.

Photobscura sa for siden:

Det jeg mener er at dersom du begynner å spise mat som er sunn og bra for kroppen din, hva er da vitsen med å slutte i tre måneder? Sånn jeg ser det så vil det spolere de foregående seks månedene.
Noen mener at dersom man går på Ketolyse, der man er i ketose (full fettforbrenning) så kan man ta en pause der man går ut av ketose en stund etter seks måneder. Men jeg tror ikke det er det minste nødvendig, med mindre man er lei av maten. Å fortsette å spise karbohydratredusert kost må man uansett i denne eventuelle pausen, ellers så legger man på seg alt man har gått ned og får tilbake de plagene man ble kvitt da man la om kostholdet.

nellie sa for siden:

Men det er det du tror og mener:) Mens i Ketolyseboka f.eks så står det jo at man skal ta en liten pause. På Atkins skal man jo heller ikke holde seg nede i 15 karber og ketose i evig tid. Resten av oppleggene vet jeg ikke noe om, men.

Man trenger jo ikke slenge seg ut i et høykarborike uten like! Går som du sier ann å spise lavkarbo, men ikke være i ketose, hvis man vil ta en pause:)

Photobscura sa for siden:

Nettopp derfor jeg skriver ''tror''. Nå er det jevnt over veldig mange som velger å ikke gå ut av ketose etter seks måneder. Poenget er vel mer at det ikke er skadelig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.