< Tilbake til oversikten

Bestilt varer fra dialife, hva koster det inn til Norge?

wollafruen sa for siden:

Har kjøpt noen varer fra dialife.dk i dag, og er litt spent på hvor mye jeg FAKTISK må betale for alt sammen. Kundeservicedamen i Danmark sier jeg kun skal betale det som under står som "samlet pris", da momsen brukes til å betale tollen inn til Norge. Men stemmer det da?? Jeg aner ugler i mosen.... Noen som kan opplyse meg?
"Betaling: Kreditkort
Forsendelse: Postdanmark Skandinavien & Tyskland (DKK 245,00)
Samlet pris: DKK 608,50
Heraf moms: DKK 121,70"

Varene kostet DKK 363,50.

Labomba sa for siden:

Hm, trodde man måtte betale toll på alt man handler fra utlandet over 200,-.
Men det ville jo være rart om hun ikke snakker sant, da mister hun jo en kunde...

Dietta sa for siden:

Fikk beskjed på mail derfra engang, at de skriver gave med verdi under kr. 200,- på pakken - og dermed slipper mottaker unna de norske avgiftene :D

Tutte sa for siden:

Mener å huske at jeg ikke betalte noe mer da jeg bestillte der. Men er en stund siden, så er litt usikker ! Har også bestillt litt mer derfra nettopp, så vi får vente i spenning å se ! ;)

wollafruen sa for siden:

Ok, takk for svar. Får vente i spenning, men hååååper det stemmer. Jeg spurte omstendelig og flere ganger, og hver mail kom i retur med en ny forklaring om at det er kun moms og frakt som tilkommer, og at momsen bruks til å betale tollen med. Så da får vi se ;)

Cherry sa for siden:

Kanskje jeg skal bestille derfra. Bestilte fra Netrition for 2 månder siden og har ikke fått varene enda.

drizella sa for siden:

Jeg bestilte varer derfra, trodde det var 300 som var grensen, så holdt meg under det. Til sammen med alle omkostninger kom dette på ca 1000 kr! Og jeg måtte vente i flere uker pga tollen....

maynard sa for siden:

Det er ofte slik at det ikke er tollen som utgjør noe særlig av utgiftene utover 200kr grensa. Tollen bruker å ligge på ca 10-11% Det som derimot utgjør ekstra kostnader er at du må betale 25% moms på alt, frakten og. I tillegg skal posten ha et fortollingsgebyr på ca 105(?) kr. Ville regnet med ca 300kr ekstra om pakken blir stoppet i tollen...

maynard sa for siden:

Forresten så er det en del varer som er tollfrie og, men ikke momsfrie. Vet ikke om det gjelder mat/eneringsprodukter, for det står ikke på toll.no sine sider.

wollafruen sa for siden:

Jeg har lett og søkt på toll.no nemlig, men jeg synes ikke jeg fant det jeg søkte etter. Ikke fant jeg noe i nærheten av det jeg lurte på som kunne vært nyttig å vite heller.. Så..ja..som sagt; får bare vente i spenning!

wollafruen sa for siden:

I går fikk jeg hentelapp, og i dag fikk jeg varene :) Dialife postet pakken som "gift" og hadde spesifisert innholdet med en verdi på 206,- DKK, så da regner jeg med jeg ikke får toll :) Måtte i hvertfall ikke betale noe nå, får se om det dukker opp fortollingsbrev i etterkant, men tror ikke det.

SUUUUUUPERT ALTSÅ!!!!!!!!!!! Nå gleder jeg meg til "tacos" med mama lupes tortillas :D

Kanutten sa for siden:

Vet du?? Hvis du hadde fått oppgitt en tollverdi på 206 DKK så synes jeg at det norsk tollvesenet er fornuftige og kan vise skjønn!! Du skulle egentlig betalt toll for dette. :o Fakta :p. Jepp, slikt tollvesen vil ha! :heia:

wollafruen sa for siden:

Oi..ja det har du da jammen rett i! Kronekursen mot danske kr er jo 110 ca... Det ble jo egentlig 227 NOK :eek:

Jaja...kanskje jeg får vente på det tollbrevet allikevel da.

Kanutten sa for siden:

Neida, det kommer ikke! Har nemlig gjort det EN gang... :o Tolla må du nemlig betale FØR du får pakken! Så kos deg med varene du!

nonta sa for siden:

Hei:-) jeg satt i går å sugla på hva jeg ville bestille, og miksa og triksa så jeg skulle holde meg under 200. Etter flere runder fikk jeg det til, men sjokket over porto på 200 førte til at jeg droppa heile greia.. (Ikke heilt vant med å handle på nett nei.. ;-) )90DK kr for ti tortillas synes jeg er dyrt :-( Er det bare meg som er kjiip eller? Ev har misforstått noe?..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.