< Tilbake til oversikten

Stagnasjon

FettGjørMett sa for siden:

Hei alle sammen.
Det er jo allmenn kunnskap at det finnes like mangen meninger på nettet som det finnes internettsider, derav mitt spørsmål.
Litt info rundt min diett først:
Har nå siden oktober (med unntak fra 1 uke i julen) gått på egenkomponert diett. Dvs. Spist minimalt med karbohydrater. (ikke over 15g pr dag) Har lagt på et kaloriinntak mye høyere enn tidligere ca 2500 Kcal pr dag, med et høyt proteininntak, ca. 200g Pr dag. (dette da 3 dagers styrketrening er del av dietten) gikk ned 7Kg på 2 mnd, men der stoppet det opp. Siden jeg trener styrke vil dette kanskje være naturlig, men har fremdeles en god del fett igjen på kroppen. Prøvde å minimere tilførsel av protein (Kun inntak gjennom mat) uten at dette heller har virket. Sjekker at jeg er i ketose jevnlig og kan bekrefte dette.
Da er spørsmålet:
Kan det være gunstig å gå opp litt på karboinntaket og ned på fettinntaket? men da selvfølgelig sørge for at kroppen er i ketose. Er det noen der ute som har noen gode råd? Jeg ser at karboinntaket varierer veldig fra hvilken diett man er på, jeg eksperimenterte i mangen mnd før jeg fant ut at ca 15g er ideelt i forhold til min metabolisme og livsstil, men som sagt etter 7 kg stagnerte jeg.
(Når jeg sier ideelt mener jeg alt ketose fører med seg, Metthetsfølelse, skjerpet konsentrasjon etc. Og at jeg først da merket en markant "boost" i vekttap)
Vet det er vanskelig å gi individuelle råd, men om det er noen som har vært borti samme "problem" er det bare til å komme med innslag:)
På forhånd takk ;)

nellie sa for siden:

I forhold til Ketolyse og Atkins f.eks så spiser du nok litt for mye proteiner. Kanskje å kutte ned på det og få inn litt mer fett isteden gjør susen?

FettGjørMett sa for siden:

Har prøvd å kutte ned på proteiner, uten resultat!

nellie sa for siden:

Prøvde du å øke på med fettet samtidig? Regner med at du ikke spiser så mye fett, siden 200 gram proteiner vel metter noe innmari.
Det er jo fettet de anbefaler å øke på, når det står stille.

Mr. Muscle sa for siden:

Vet ikke hva du veide når du startet dietten eller hva du veier nå, men størsteparten av vekttapet skjer jo i begynnelsen.
Når du så trener styrke økes musklene samtidig som fett forsvinner som følge av kostholdet. Muskler veier mer enn fett og det blir da naturlig å tro at det du går ned i fett kompenseres av økt muskelmasse. Derfor blir det stagnasjon.
Merker det selv, når jeg trener går vektnedgangen mye treigere. Dette betyr selvsagt ikke at du ikke blir slankere, heller tvert imot. Muskler er også nødvendig for å unngå å jojo slanke seg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.