< Tilbake til oversikten

Når det gjelder vafler?

MiLLiliLLi sa for siden:

Jeg går på lavkarbo. Prøver å spise minst mulig brød. Men nå har jeg altså laget meg noen vafler der ingrediensene er som følger:

5 dl lett melk
1 spise skje fruktose
1 dl sammalt hvete fint
1 dl spelt mel
1 spise skje cottage cheese
litt bakepulver
3 egg

Hvor mye karbo blir det egentlig? Nå snakker jeg om ei plate til kaffen, ikke noe mer liksom. Kun når jeg er snasen på noe godt. Dere som har peiling. Hvor gale er dette?

Carisma sa for siden:

Siden du sier egenkomponert er det opp til deg hvilke ingredienser du bruker. Men de kan absolutt ikke kalles lavkarbo med alt dette melet. Ikke i nærheten av Fedon desverre :nei:

Photobscura sa for siden:

Det finnes oppskrifter på vafler som er helt melfrie, og veldig gode på smak. Den oppskriften du har er så langt fra lavkarbo som du kommer omtrent.

Denne oppskrifta synes jeg er helt nydelig. Men jeg halverer smørmengden, ellers blir det mye gris :p.

MiLLiliLLi sa for siden:

Tusen tusen takk for svar alle sammen. Joda jeg er jo ikke en slavisk lavkarboer. Men jeg ønsker å gå vekk fra melet for det ser jeg at jeg ikke tåler. Men jeg skal jammen prøve de oppskriftene der i morra hvis jeg får sjans. Hadde vært knall og funnet noe som kan spises med god samvittighet. Hvor finner jeg sånn johannesbrødkjernemel og fiberhusk da? På helsekost?

Den der lett isen som de selger på rema da? Hvor gale er den.... www.diplom-is.no/lettis-sjokolade-08l?prnid=23119:rolleyes:

Yonah sa for siden:

Johannesbrødkjernemel finner du på helsekost, eller på apotek under navnet nestargel.
Fiberhusk fås på helsekost eller noen dagligvarer, jeg har sett på meny og mega.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.