Jauda. Som tidligere, merker jeg at jeg nesten brekker meg av egg. Dvs omelett, eggerøre og rent egg ellers..
Sist runde spiste jeg omelett til frokost veldig mye, nå orker jeg ikke.
Jeg vil spise mest mulig rent, dvs uten erstatningsingredienser som JBK, protein osv. Og jeg vil ikke spise kunstig søtstoff, da det trigger søthungeren hos meg. Og helst vil jeg slippe å spise "brød", det går mye på mine vaner. Har spist litt LPbrød, det liker jeg, men vil ikke ha for mye av det egentlig.
Så, hva oppfyller mine krav, egentlig? Lapper av egg, cc og ost er ikke noe godt, så det utgår altså ;)
Jeg har det akkurat på samme måten hva gjelder egg :wacko:
I begynnelsen trodde jeg at jeg måtte spise noe med egg til frokost, og spiste egg til jeg ble kvalm og til slutt ikke klarte å røre frokosten.. men sånn trenger det jo ikke å være, fant jeg ut :)
Nå spiser jeg følgende til frokost:
Osteknekkis
Middagsrester (stor favoritt så har med vilje begynt å lage litt mye middag, hihi)
Frokostpannekaker (er litt lei disse nå da, syns de er litt kvalmende)
Pizzasnurrer
Mikrobrød med pålegg (kjapt, enkelt og veldig godt med ferskt varmt "brød" til frokost)
Alternativene er mange :) Håper du finner noe du liker!
Mye forslag, takker for det (men jeg vet egentlig om alternativene altså..). Har jo gått på ketolyse i 7 mnd før, men da ble jeg ikke fullt så lei. Men egg er lettvindt, og med proteiner, og dermed er det mer frokostpreg på det enn annet.
Problemet er at jeg ikke orker middagsrester på morgenen, ei heller salat. Osteknekkis er jeg ikke slik spesielt glad i heller.. Men, får se hva jeg finner på. Bruker egentlig heller JBKM enn proteinpulver, men det er søtstoffet som jeg føler mangler f.eks. til pannekaker osv.
Har brukt kardemomme i lapper osv, men synes liksom det mangler noe lell. :kresen: Cottage cheese er greit, men det synes jeg også er best med bær og noe søtt til.. Skinke og osteruller blir mer fast-food, men skal se hva jeg får til. Får se om jeg prøver å lage noe knekkebrød lignende..
Sist mener jeg at jeg lagde smoothie også, med fløte, egg og bær bl.a. Kanskje jeg skal prøve igjen? Problemet er at jeg får litt mageknip av for mye feite meiereprodukter.
Jeg prøver ikke å være vanskelig altså. Jeg bare er det lell :lol:
Hei!
Jeg spiser sætres fiberik solsikke knekkebrød til frokost. Synes de er kjempegode 3.1g karbohydrat og 2.3g kostfiber per skive. Tygger de lenge, og nyter hver bit :) Heldigvis er jeg glad i egg, for jeg tåler ikke melkeprodukter....
Beklager om jeg tråkket i salaten:p Er selv i ketose, og 3.1-2.3=0.8kh per skive, så jeg kan spise en del før jeg når 15-20kh. Tenkte det var et godt frokostråd til en som ikke orker egg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.