Noen av dere som spiser den?
Jeg bruker den som en måltidserstatter hvis jeg skal bort eller må kjøre lenge. Det er 2,8 karber i en bar. :)
Elsker den, og tror jo ikke det er noe galt i å spise den egentlig, men lell må jeg spørre. :o
Hei,
Vil bare minne på at en del blir uvel av kunstig søtningsmidler, da særlig maltitol.
Anbefaler ikke barer som måltidserstatning, kun som krisemat eller som snacks en sjelden gang. Husk at søtningsmidler kan være en partystopper i tillegg til at det også kan trigge søthungeren.
:D Bar og bar da... hehe.
Jeg har en tendens til å spise 2 om dagen, i begynnelsen trenger jeg noe virkelig godt. Bruker du ikke noe snacks, Gerd? :confused: Ikke baconcrisp engang? Det er jo ikke noen karber i dem ihvertfall.
Jeg har den kun i veska som nødmat når alternativet er å klikke på boller og sjokolade fordi jeg ikke har spist på lenge. Den trigger søtsuget og jeg kan aldri tro den er en faktisk måltidserstatter. Se på den som lørsdagsgodt. Det finnes så mye annet du kan spise ute på tur. Og det er i allefall ikke det du har i matpakka hver dag;)
Joda, snacks spiser jeg. Mørk sjokolade, bacongull, stangselleri og dip ... Ostechips...
Men jeg fyser ikke så veldig mer, og er god og mett på maten jeg spiser. :)
Men unngår å bruke slike ertatnings-greier ( aner jo ikke hva som egentlig er i disse barene, ikke mye naturlig i vertfall)
Det kan være lurt å bli kvitt søtsuget. Når du har blitt kvitt den må du jobbe med å bli kvitt vanen. Den satt lenge hos meg. Og atkinsbaren trigger søtsuget mitt skikkelig. Nå feks har jeg spist meg mett på fett og protein, og jeg har ikke det minste lyst på en atkinsbar, selv ikke om jeg blir sittende oppe i 2-3timer til.
Spiser du ikke nok fett kan du lett få lyst på noe å spise på og gir du kroppen det kan du havne i en karusell der du sliter med å hoppe av i fart. Tro meg, jeg har prøvd og havna i den karusellen i høst etter 6måneder på ketogen kost.. Jeg ble sløv i kosten, typ ikke noe protein og nok fett, og plustelig begynte jeg å kjøpe atkinsbar hver gang jeg var på butikken osv.
Kutt de ut, de er ikke mat, og du trenger definitivt ikke 2 for dagen eller to i uka for den saks skyld. Spis ekte mat.
Har prøvd en senest i går og venter på en forsendelse fra statene med en "grei haug" bars. Kommer til å bruke det som måltidserstatning i jobbsammenheng.
Herrlig smak og istedet for å trigge søtsuget fjernes søtsuget hos meg :D
Jeg har alltid en Atkins mørk advantage bar med meg.. Da kan nemlig jeg også kos meg med noe søtt og godt i fall det uventet blir snakk om kaker eller snop! Bedre føre var! Og jeg blir ikke dårlig av den, den er bare knallgod!
Og jeg finner de på mega, ica og rema 1000.. De er kjempegode de decadence-barne og jeg er glad jeg ikke bor i sentrum. For ellers hadde jeg kjøpt en hver gang jeg var på butikken... De blir lett måltidserstattere, og det liker jeg ikke å bruke de til...
For å vite at den fjerner det så har du vel søtsug i utgangspunktet? Hvordan vet du at det ikke kommer av barene? En røyker vil heller ikke ha en ny røyk rett etter den ene, men en stund etterpå vil man ha en igjen.... :rolleyes:
Jeg har bare funnet 2 typer Atkinsbar i dagligvareforretningene her, den ene er mørk sjokolade og den synes jeg ikke er særlig god. Den andre er det nøtter i, og det er jeg allergisk mot.
Men de Atkins Endulge-barene man kan bestille fra USA, derimot... :sikle: Det finnes en som smaker som Bounty-sjokolade, DEN er utrolig altså. Heldigvis er den ikke så veldig stor, hehe. Søt så det holder. Også er det en annen som ligner veldig på Mars/ Japp.
Jeg spiser ikke dette i stedet for måltider, det blir som godis av og til på lørdager, og aldri mer enn EN. (Ellers blir jeg dårlig i magen, ja...)
All ære til dem som aldri spiser slike ting, men jeg må ha nødløsninger av og til. Det hender jeg blir veldig lei av å være på kur, og hvis slike ting kan forhindre meg fra å gjøre noe skikkelig dumt, ja da er det verdt det. I helgen var jeg f.eks. i bursdagsselskap, da tok jeg med meg en lavkarbo gulrotkake som jeg hadde laget fra kakemix bestilt fra netrition. Synes det er bedre å ta et par biter med det, enn å sitte og lide ved synet av sjokoladekaka som alle de andre nyter...
Det morsomme var jo at dagen etter selskapet hadde jeg ny "rekord" på vekta! (altså....ikke opp i vekt, men ned!)
Må si jeg er litt misunnelig på de som får tilfredsstilt søtbehovet av en bar. Jeg synes ikke de er veldig gode, har riktignok bare smakt Advantage-barene. De ergreie å ha som nødmat når det blir for lenge til mat. Er ikke no problem å ha i veska, den jeg har nå har jeg spist av fire ganger, og er fortsatt litt igjen. Har stilt akkurat den sterke sulten så jeg rekker å lage skikkelig mat. Men det erstatter IKKE sjokolade.
Hilsen sjokoavhengige meg! (finnes det anonyme sjokoholikere?)
Ble så glad når samboer fortalte meg at almea har fått inn 15pk med atkins barer.. MEN.. 399kr er da ikke tilbud det? Jeg betaler 26kr de fleste steder for en slik bar. Men dette er altså tilbudsprisen til Almea når du kjøper 15 stk... grøss.. lurer på hva de koster når de IKKE er på tilbud.
De du kjøper på nettet inneholder 16 g mindre så da er det jo best prisen er deretter. Pluss frakt vet jeg ikke om det er så lurt. Synes 60 gram passer for da er det en måltidserstatter.
Det er ikke alle barene som er 16 gram mindre, selvom de koster mindre:) Men mange av dem er det.
Og jo. klart det er lurt. De mindre barene holder like greit som de som er større. Man skal jo uansett ikke holde på å erstatte en hel masse måltider med barene.
Må man betale toll på sånne bestillinger? Såg på netrition og de hadde mye som så godt ut. Men kosta jo 55$ for frakten.. Det er lovlig å bestille sånne matgreier fra utlandet?
Atkins produktene skal være safe å bestille. Når det gjelder andre varer så må du lese varedeklarasjonen og undersøke på [url]www.toll.no[/url] å sjekke om det er lovlig å innføre. Som for eksempel matvarer, proteinpulver kan være tilsatt vitaminer/mineraler med høyere innhold enn tillatt i Norge. Det gjelder selvfølgelig også vitaminer, er styrken for høy kan den være ulovlig å innføre.
Takk for hjelpa :) Det hørtes komplisert ut. Det kosta jo 55$ i porto da. Så da betala man jo meir i porto enn i vara viss man handla for under 200,- Kanskje dei har sånne Atkinsprodukta som dei ikkje har i Norge (såg nåke dessertbara som såg veldig gode ut) i England. Skal til London om to veke. Satsa på det :D
Tusen takk for kjapt svar. Da skal jeg bestille med engang. Trenger noe nødmat til jobb + håndveske.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.