jeg skjønner ikke åssen dere klarer å bli mett på dette her jeg...hehe
jeg er småsulten hele tiden, har spist 200 g fett og 100g proteiner i dag.. det romler snart i magen min.. og mange av dere sier dere blir stappmette på under 2000 kcal..:eek:.i don`t get it...er dette sånn som kommer etterhvert eller..?
jeg har forresten endelig begynt å gå ned, 600g fra i går til i dag..da ble jeg glad :D
Man blir sulten i starten, men det går seg til etterhvert. Ikke heng deg opp i fett og proteiner enda, sørg for å holde deg under 20g karbohydrater (og over 15g), og fyll på med fett :ja:
Om en uke eller to begynner kroppen å skjønne tegninga og sultfølelsen daler betraktelig.
Og drikk MASSE vann, det fyller opp.
Jeg hadde det sånn de første dagene, men nå (andre uka mi) blir jeg nesten ikke sulten i det heletatt :-) Bare bit tennene sammen og hold ut! Går straks over ;-)
dette er 9.dagen min og jeg er skrubbsulten!! jeg stekte meg nettopp 2 egg, litt sognemorr-pølser, cherrytomater og litt bringebær. håper det hjelper :)
kanskje det :) jeg er skrubbsulten nå etter jeg sto opp iallefall, og det var jeg i går kveld også, så da spiste jg en del, og var redd jeg skulle stope må gå ned, men enda 300 g ned fra i går morges ;)
10.dagen min i dag, og jeg har det topp:) meen har noen syke drømmer, og bruker litt tid på å sovne selvom jeg kan være trøtt..
Jeg er ny her på forumet. Jeg følgte lavkarbo dietten for ca 3 år siden og vet at den virker. Jeg gikk da ned 5 kg på 1 mnd. Dessverre virka ikke viljestyrken min like bra og jeg sprakk etter at vekta stod stille i flere uker.
Men nå skal det bli andre boller :D. Jeg har gått ned 2 kg på 10 dager og minus 2 cm rundt livet. Ikke allverden kanskje, men jeg er glad. Var litt suten i starten, men etter at jeg skjønte at jeg måtte spise mer fett, har jeg (nesten) ingen sultfølelse lenger. Så mitt råd er spis mer fett!
Er også ny her, har kuttet ut det meste av karbohydrater de siste månedene (unntak i jula), lever på kapteinkjeks, tulip og ekte majones, spiser stekte gilde middagspølser med bacon og litt kålrotstappe til middag, ingen poteter, ikke pasta, ris eller annet med mye karbo i (utenom kål da...) ellers mye kokt hodekål, brokkoli. Det samme gjør kjæresten min, han har gått ned 10 kg nå i høst, vi følger ikke slavisk, men akkurat passe. Jeg har ikke gått ned like mye, men ser fra dag til dag at kroppen blir strammere, vi trener også styrke og ikke minst magemusklene. Jeg er imponert over hvor lite som skal til! Og noen sultfølelse har vi ikke vært plaget med i det hele tatt. Spiser det vil vil, men da skal det være uten karbo:D men bøtter innpå med fett. Lønsjen min i går var tre kapteinkjeks, 8 kyllingvinger - og et spiseskje med potetsalat - det siste er egentlig fy fy, men shit au, som nevnt - ikke slavisk;) Også drikker jeg mye vann, jobber mye fysisk i jobben min, viktig å få i seg nok næring og væske til det fysiske.
Kjempeflott at du har funnet noe som fungerer for deg! Men Atkins som det står i kostholdsfilosofiboksen er det ikke ;) Litt dumt om nye leser det og tror dette er ok på Atkins ;)
Enig med Charlott, og bare så det er sagt: Kapteinkjeks er noe av det mins lavkarbo-vennlige som finnes, med sine 73 gram karber per 100 gram.
Du skal få lov til å spise hva du vil chasmin, men det er greit å informere andre som leser her :)
En kort forklaring på hvorfor du er sulten. Du er fra høykarbolivet vant til å få et skikkelig blodsukkerkick etter hvert måltid. Du forbinder følelsen av høyt blodsukker med metthet. Etter en periode med stabilt blodsukker vil du ikke lenger crave etter høyere blodsukker, og vil være fornøyd med ditt stabile gode blodsukker.
godt å få en forklaring :) er på 10.dagen nå ,og i dag har jeg ikke vært sååå sulten som de forrige dagene.. men nå "tør" jeg å spise mer enn jeg gjorde den første uka også.. og det er nå etter jeg gjorde det at jeg har begynt å gå ned i vekt :)
Drikk et glass vann før du begynner å spise. Drikk gjerne et glass eller to mens du lager maten.
Spis sakte (i alle fall middagen din) og ta pauser. Det tar en stund før man kjenner at man begynner å bli mett.
.
Jeg spiser f.eks frokosten min på jobb mens jeg jobber og det kan ta en halv time før jeg har spist opp alt. Jeg synes i alle fall at det gir en helt annen metthetsfølelse :)
jeg drikker en halvliter vann til hvert måltid.. og spiser forholdvis i rolig tempo, men det har ikke hjulpet meg noe.. men jeg har økt matmengden litt, og det har hjulpet :)
jeg synes ikke akkurat at 2 egg høres så mye ut? Da hadde ikke jeg heller blitt mett, for å si det sånn:) Bruker minst 3-4 egg i ett måltid for å bli mett + da masse smør, kanskje litt kjøttpålegg og litt grønnsaker.
ok, såpåss ja.. da får jeg ta et ekstra egg til fokost i dag og en skive eller to til med bacon :)
litt skuffa i dag, hadde gått opp 400g siden i går :( veit man ikke burde veie seg hver dag, men tror det er ganske vanlig å bli litt opphengt i vekta den første tiden, eller hva? :p jeg fikk i meg endel søtningsmiddel i går, kanskje det var derfor..?
i dag blir det trening på akropolis, og kanskje en gårtur ved siden av..:D
Jeg gikk opp 600 gram fra torsdag til fredag. I dag var det over 1 kilo ned. i morgen er det sikkert litt opp igjen. Vekta variere fra dag, og den SKAL gjøre det. Det er så små variasjoner som kan slå ut, lite vann dagen før, mye vann dagen før, spist mat sent på kvelden, slik at du veier deg med maten fra dagen før den er fordøyd skikkelig, spist salt, trent, om du har flyttet på vekta, veid deg før toalettbesøk osv. Vei deg gjerne hver dag, men jeg anbefaler deg at du bare har en fast veiedag i uka, og at det er den som "gjelder" helt til neste offisielle veiing. Mange blir gal av bergogdal-bane-vekta uten grunn :)
ja skal ha veiedag på onsdager :) men er så opphengt i vekta mi at jeg blir faktisk helt gal..hehe.. sånn har ejg vært i alle år... veldig slitsomt egentlig, men... jaja..
i går spiste jeg litt lite føler jeg, ble bare frokost og lunsj, pluss et par store glass med hjemmelaget iskaffe full av fløte og cocosa .. var ikke no særlig sulten i går.. men da var jeg supertrøtt også i hele går.. våknet litt på kvelden.. og i natt har jeg sovet skikkelig dårlig,våknet flere ganger og hatt litt høy puls faktisk.. er det flere som har opplevd det...? jeg ble litt begymret jeg..
Noe som fører til stress... Og stress er en av de største bremsene når det gjelder å gå ned i vekt. :o Så mange av oss, meg inkludert, må jobbe med det å ha et mer avslappa forhold til det.
Hjertebank kan komme av magnesiummangel. Mange av oss tar magnesiumtilskudd på dette kostholdet.
Godt det ikke var mye koffein, da!
Aner ingenting om kaffe, har aldri drukket så mye som en kopp!:p
Som Carisma sier, magnesium kan hjelpe, så teorien er vel da kanskje at man får skylt ut en del nødvendige salter og mineraler.
I tillegg vil jeg tro at omlegging fra glukoseforbrenning til fettforbrenning medfører andre endringer i kroppen som det kan ta litt tid å få stabilisert!
Noen svært få tåler rett og slett dårlig å være uten karbohydrater og må opp i antall karber før hjertet roer seg igjen.
For de aller fleste er dette noe som forsvinner like fort som det kom, så ikke la det stresse deg i hvert fall!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.