< Tilbake til oversikten

Ekstremt kjedelig

LarsOlsen sa for siden:

Jeg sliter sikkert som mange andre med å lage mat som er lavkarbo. Det er bare jeg i familien som går på dette og må lage til bare meg. Nå kjører jeg en VELDIG kjedelig diett, men vil gjerne ha kommentarer på den i tilfelle noen har gjort det før og fått erfaringer.

Frokost: 100 gram bacon og 3 egg. MASSE SMØR

Lunsj: 150 gram indrefilet okse og eggehakk av 3 egg. MASSE SMØR

MIddag: 250 Gram indrefilet Okse og 2 egg

kvelds: eggehakk av 4 egg.

Snacks og mellommåltid er ost skjært som pinner. ca 100gram pr dag.
Drikker ca 5dl rødvin hver kveld...(ikke bra, men det er mnå sånn.)

Trener mange ganger pr uke.

Har noen tro på dette? Har tenkt til å legge til carbo i mindre mengder når vekten er bra.

Takk for alle kommentarer.

Matglad sa for siden:

Hei Lars

Ser på det du spiser og det ser en smule ensidig ut, både med tanke på næringsinnhold og variasjon i smak. Det er mange gode oppskrifter her inne, jeg har akkurat oppdaget denne siden. Jeg har selv vært i Ketose i overkant av 3 måneder. I begynnelsen gikk jeg meg litt blind og ble veldig ensidig. Spiste masse kyllingvinger til middag og Kesam med proteinpulver og Cocosa til frokost. Ble veldig matlei. Så kom jeg over en nettside som åpnet mine øyne og som har gitt meg utrolig mye inspirasjon. Mulig du har sett denne, men legger i allefall med en link.

lenabeatrice.net/

Her henter jeg omtrent daglig middagstips som jeg printer ut og bruker som handleliste på butikken. Jeg ser ingen grunn til å lage spesialmat til en i husholdningen. Min mann spiser samme mat som meg og han storkoser seg. Jeg lager vel egentlig mer godt nå enn før. I går hadde vi pannekaker (uten mel, lavkarbo fra LenaB sin side) fylt med kylling, løk, rømme, roccola og grillkrydder. Det var utrolig godt, og min mann bestilte mer av dette for fremtiden. Ofte kan man lage maten til hele familien og evt koke poteter, ris, eller pasta til de andre som du selv står over.

Når det gjelder vinmengden høres 5 dl litt mye ut. Renger med at det er tørr vin du bruker siden du er opptatt av lavkarbo. Kanskje lurt å redusere dette noe, f.eks. til ett glass.

Lykke til!

nellie sa for siden:

Husk at det er bare du som kan gjøre det mer spennende.
Bruk helgen f.eks til å teste ut nye retter.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.