Til bunn brukte jeg Kavli ferdigskivet ost, 0 karbo i den med jalapenosmak.
Forstek osteskiven i vanlig ovn på 200 grader til den er sånn passe gyllen og fin.
Blir den veldig myk på undersiden så snur du den og steker en liten stund ekstra.
Legg på det du ønsker, som når du lager pizza.
Jeg brukte Landlord tomatpurè som pizzasaus. Den inneholder en god del mindre karbo enn andre tomatpurèer.
Pizzafyllet var veldig enkelt; stekt løk og kjøttdeig, ost, tomatskive og oregano på toppen.
Stek litt til, til minipizzaen ser ferdig ut.
Godt som kveldsmat, med passer også fint til lunsj, matpakke og middag.
Ikke akkurat min type frokost, men smaken er som baken ;-)
PS: Etter siste steking ble bunnen både litt crispy og seig
Har forstekt Norvegiaen også når jeg har gjort dette før...men sluttresultatet med alt fyllet på toppen har vært noe som bare er smeltet...men veldig godt da :p Og funker veldig bra kaldt. Lager små ruter, bruker det som fingermat...kjempegodt!
Men som sagt...får prøve denne varianten og. :smile: Takk!
Oj, det hørtes ut som skikkelig snacksmat! Sånn som nachos med kjøttdeig og ost på. Det laget jeg masse av før, en og en nachochips med salsa, tacokjøttdeig og ost på toppen.. Kunne spise farlig mye av de og..
Favoritt her også! ;-)
Laget en variant av pizzasausen forrige gang jeg laget dette.
Landlord tomatpurè rørt ut med vann til passe konsistens (da blir ikke sausen så voldsomt sterk på tomatsmak) + litt chili (sambal oelek).
Knallgodt!!
En osteskive til bunn ja, så bunnen blir ganske så tynn.
Har spekulert litt på å lage dobbel bunn, men vet ikke om det lar seg gjøre å forsteke doble osteskiver og likevel få det bra.....
Kjempegode! Jeg synes ikke Jalapenoosten er så god, den er litt for sterk for meg, men jeg bruker Taffel-tomatost og vellagret Norvegia (de ferdige skivene, 1 stk er som et lite knekkebrød). Digg!
Hadde ikke tomatpurè eller annen pizzasaus hjemme, så jeg brukte en tomatskive på bunnen og hadde på en anelse chili (sambal oelek).
La pølsebiter, løkringer og masse revet ost på det:
Skjønner ikke hva jeg gjør feil -får ikke til å steke denne osten så den blir sånn sprø og god :confused: Steker dere lenge? Har prøvd både mikro og vanlig stekeovn..
Den blir sprø! Legg den på et bakepapir, stek i mikron til den bobler opp, blir kanskje litt farget , avkjøl gjerne på rist. De er ikke alltid helt sprø varme.
Osten med skinke har jeg laget flere ganger.
Nå har jeg prøvd igjen og skinkebitene fløy rundt inni der :eek: -akkurat som fettet i osten "eksploderte" og sprutet ned hele mikroovnen.
Tror ikke det er meningen at jeg skal lage sånne gitt :lol:
Tusen takk for oppskriften! Dette var SINNSYKT godt altså!!!!! Lagde dette til fredagssnacks/middag/kveldsmat i en og det var bare himmelsk. Dette blir min pizza for alltid, aldri mer pizzabunner på ene og andre måten, jeg har funnet min favoritt:D
Lot de stå noen minutter og "kjøle" seg på rist etter steking, da ble "bunnen" god og crispy. Helt perfekte og den beste smaken ever!!
MMmmm.. dette skal jeg lage på lørdag ;) Skal ha en liten fest hjemme, så dette er perfekt mat å servere jentene ;)
Men jeg lager min egen tomatsaus.. hakk 2 tomater (ca 1,6 gr karbo, blir en del), ha de oppi en kjele med så mye smør du orker, har vel ca 40-50 gr, litt etter slump. Så har jeg oppi hvitløk, oregano, løkpulver, evt stek vanlig løk i smøret først, også krydder. Sambal oelek kan brukes og.. Liker den sterk.
La den stå å putre i 10-15 min, så er den klar ;)
Blir ca 6 gr karber i hele når du bruker ca 1 dl løk og 2 fedd hvitløk.. ;) Rekker til en stor langpanne pizza ;)
Jeg tar de i stekeovnen på 175 grader varmluft. Venter til de har boblet opp litt og blitt litt flatere igjen, da blir de sprø og deilige når de blir kalde :) Har ikke forsøkt å lage pizza av dem enda, da, men det blir nok ikke lenge til ;)
I dag hadde jeg disse. Og de var så gode, det smakte Pizza !! Helt nydelig. kommer ikke til og lage pizza på annen måte heretter :) Også er jeg så heldig at jeg har igjen pizzafyll til i morgen:stortsmil
Anarko tipset meg om å bruke taffelost som pizzabunn og jeg lagde det til lunsj i dag. Kjempegodt! Og bunnen blir jo helt sprø :D Her er min versjon:
Til 4 minipizzaer brukte jeg 8 skiver Taffel Tomat som jeg skar selv med ostehøvel og la to og to ved siden av hverandre (lot ostekantene dekke ca 1/2-1 cm på hver siden for å få 1 bunn). Disse stekte jeg på 200 grader varmluft til de ble sprø. Imens lagde jeg fyllet. Stekte 150 gram kjøttdeig sammen med 1/4 finhakket gul løk og rørte inn 1 ss Tacosaus og 1 ss Creme Fraiche. Krydret med urtekrydder. Fordelte fyllet på de fire bunnene og toppet med litt revet norvegia og et dryss pizzakrydder og stekte videre til osten på toppen ble gylden.
Disse har jeg nå prøvd. Kjempegode! Brukte kavli ost med sprøstekt bacon, og la de dobbelt. Altså stekte to og to sammen. Hadde litt hakket tomat, tacokjøttdeig og ost på toppen. Stekte de på 200 grader til de var gylne, og snudde de da jeg hadde på fyll. HELT nydelig. Og dette er jo egentlig hverdagskost, ja? Er jo ikke usunt på lavkarbo/ketolyse. Jeg ELSKER dette kostholdet! :D Med en sidesalat er det jo helt perfekt. Lykke! :D
Den med skinke blir lissom ikke sprø - den med bacon blir akkurat som den skal :) Samme med jalapeno-versjonen (men denne synes jeg kan være litt sterk - spørs hva man skal ha det til).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.