Etter jeg begynte på Ketolyse for over et år siden har det dukket opp diskusjoner vedr. kalori inntak.
Jeg tror at et for høyt kalori inntak kan være på å stagnere vekten og kunne derfor tenke meg å prøve meg på en ketolysevariant med litt mindre kalorier enn på en "vanlig" ketolysekur.
Spørsmålet er: hva spiser man da?
Noen som har lyst til å sette opp en dagsmeny eller to???
Og - skal man / må man samtidig passe på matvarer med høy GI ?
Ketolysekuren er faktisk ikke mer vanskelig enn man gjør det til sjøl ( ikke for å være frekk altså:))
Men viss man bare kan ta utgangspunkt i rådene fra boka, og følge de. Lære sin egen kropp å kjenne, hvordan den reagerer, så kommer man langt.
INGEN kropp er lik. INGEN kropp responderer på samme måten.
Jeg påstår at for lite fett er med å stagnere vektnedgang. Fett er energien til kroppen. Og fett holder oss mette.
Bl. anna en av begynnerfeila er å spise for mager mat. Da virker ikke ketolysekuren. Den fordrer et høyt innhold av fett i kosten for å kunne fungere optimalt (sitat fra boka side 94)
Hei
Ketolyse med mindre mat : da spiser man den samme fete ketolysemat, men litt mindre totalt sett. Det er viktig at man holder seg på 1200-2000 kalorier pr dag ( høyest for de tyngste og mest aktive) for å unngå at stoffskiftet reduseres.
Lykke til
Torkil:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.