< Tilbake til oversikten

Går opp i vekt!

Siljevanilje22 sa for siden:

Jeg begynte på LCHF kostholdet for rundt en uke siden. Gikk ned fra 75 til 72,8 etter ett par dager. Nå er vekten tilbake på 75:eek: Har sjekket me ketostix, og jeg har spor av ketose..er 160 cm høy.

Spiser på en vanlig dag dette:

Frokost: Eggerøre(av to egg), noen oliven, salat med fetaost og en skje udos choice.

Lunsj: Noen paranøtter,og 3 skiver ost med 3 skiver kyllingpålegg.

Middag: Kylling kjøttdeig med grønnsaker(brokkoli,blomkål,paprika), hjemmlaget karrisaus og salat med oliven,fetaost og tomat(en skje udos choice).
Sliter litt med og drikke nok vann.

Gjør jeg noe feil?:confused:

Charlott sa for siden:

Om du scroller helt nederst på denne siden ser du spørsmål om det samme, kanskje du finner noen svar der?

nellie sa for siden:

Altså. når du har holdt på i èn uke, så kan du ikke si at du går opp:)
Du må gi det litt tid:)
Det kan være vann, syklus + 100 andre ting.
Prøv i noen uker:)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Å klage på manglende vektnedgang etter ei uke er litt vel tidlig, man snakker ikke om platå før vekta har stått stille i minst 4 uker. Husk at kroppen trenger ca 4 uker på å omstille seg fra høykarbo kjøret til å komme i skikkelig fettforbrenningsmodus. I tillegg vil jeg understreke at ketose ikke er ensbetydende med vektnedgang.
Det er også helt naturlig at vekta svinger, det vil du også oppleve seinere. Som nellie sier så går noen opp i vekt opp til 2-3 kg ved mens/eggløsning. Salt mat binder vann i kroppen. Det er litt for tidlig å snakke om partystoppere (=matvarer som kan hindre vektnedgang), nøtter, tomater, søtningsmidler og den største av dem alle STRESS.
Ut ifra det jeg ser av menyen din så er det litt lite fett, kylling er ikke akkurat feit mat. Den mest vanlige nybegynner feilen er for lite vann og for lite fett.

Jeg har samlet en del nyttig informasjon til nykommere i lavkarbo verdenen her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Takk for svar=) fikk litt panikk for at jeg la på meg..er ikke vant med å spise så mye fett, så er vil litt obs på at det skal gå galt hehe.

LarsOlsen sa for siden:

er ny på dette selv, men man må liksom satse. Selv om det strider mot all propoganda vi får gjennom norsk helsevesen.

Se på det som å spille Kort (jeg er proff), tror du du har de beste korta må du gå all inn!! hehe.

Jeg spiser kjøtt, egg, bacon og så jeg nesten spyr. Men drikker 3-4 liter vann pr dag og mister 2-3 kg pr uke.

Ja det er bare å satse fant jeg også ut;)
Viste seg at jeg drakk for lite vann og spiste for lite fett, men me en gang jeg rettet opp i det,raste jeg ned:p
Sliter mye med kvalme, men det forsvinner vel etter hvert:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.