Digger ketolysekuren og hvordan den kjennes på kroppen. MEN: Jeg har et stort problem, jeg klarer ikke å få i meg nok fett. 150 g om dagen??
Jeg liker ikke dressing, rømme, creme fresh, majones, kesam.
hvordan skal jeg komme opp i dette?
hvor får man kjøpt sånn cocosaolje dere snakker om? og johannesme... et eller annet. hvor får man slikt?
Cocosa fås på helsekost og jeg fant den også her: [url]www.okosjokolade.no[/url] , da må du også få med deg vaniljepulveret der:D
Johannesbrødkjernemel fås også på helsekost, eller på apoteket under navnet nestargel. Ofte må apoteket bestille, siden det ikke er noe alle har på lager, det brukes ofte til å gjøre melken tykkere for babyer som gulper mye eller til mennesker med dyfagi( svelgeproblemer, siden flytende væske er noe av det vanskeligste å svelge;) ).
Liker du ikke majones? Hva med smør da? En kladd smør på biffen?
Cocosa er ikke olje, den er mer som smør, altså helt fast. Jeg synes den er knallgod i kaffe/te eller jeg tar rett og slett ei skje "bar" ;) Smaker kokos av den med grønn etikett og den med brun er flott å steke i :)
Henger meg på trådstarters spørsmål, for dette sliter jeg med også. Hvordan få i seg nok fett? Det blir for mye proteiner i kosten min. Jeg vil ned på proteiner og opp på fettet. Hva skal jeg spise?
Egg og bacon spiser jeg hver dag. Jeg bruker en del fløte og ost i middagsretter som jeg gratinerer i ovnen. Spiser en del ørret med seterrømme. Bruker meierismør til all steking. Har laget en egen variant av ziggylapper, der jeg kutter ned på eggehvitene, dropper proteinpulveret og tilsetter meierismør. Dette for å få et bedre forhold mellom proteiner og fett (gjøre dem mer fettrike). Likevel får jeg ikke i meg nok fett.
Godt det ikke er bare meg som sliter med dette da:) eller, ikke godt for dere som sliter dere og da, men for meg:) uff, det ble feil. du skjønner hva jeg mener. hehe
Jeg spiser ganske mye ost i løpet av en dag, og bacon og egg med fløte i. Kan jeg ha gressløk i eggerøren?
Ser mange som drikker kakao med cocosa i, hvordan lager jeg kakaoen med mest fett, minst karbo? Og ikke minst merker og om det er på vanlig butikk eller helsekost. Sliter litt med de tingene jeg.
Og så blir det jo litt salat. Salat med skinkebiter og masse ost. isbergsalat.
er dette galt?
Setter seg ikke fast i noe eggerøre som regels, fordi man rører. Også er det så mye fett. Men kjele var ikke så dumt! Jeg bruker den lille jernpanna min, akkurat passe til 3 egg.
Har bare ei panne som er i nærheten av brukbar nå, men Nowo og induksjon tror jeg er dårlig kombo, ALT setter seg fast :mad:
I kjelen med teflonbeleggderimot... :D
ja, jeg har jo hverken induksjonstopp eller sånne fancy kjeler og panner, vanlig gammeldags jernpanne som er godt innfettet funker supert her i huset. Jeg har to jernpanner og de er temmelig gamle og to jerngryter og de brukes ofte og vi er veldig glad i de. Og ikke noe brenner seg fast. Jeg har hatt et par såkalte gode teflonpanner, men de flasset fort, så de turte jeg ikke å bruke i frykt for hvor mye fargligheter vi skulle få i oss.
mitt einaste tips e kremfløte på mest mulig mat! idag har eg hatt d på sukkerfri gele, så har eg hatt soppstuing til middag me masse fløte i!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.