< Tilbake til oversikten

Nannahs lettvinte pannekaker

Nannah sa for siden:

Disse er lette å lage og har få karber.

5egg
1dl fløte
1ss fiberhusk
1 ts JBK

La røra svelle litt.
Stek itynne pannekaker i smør på middels varme i en liten stekepanne.
Jeg fikk 7 stk.
Serveres med rørte blåbær, lavcarblønnesirup, lr bare m et dryss sukrin og kanel. Vi har ofte suppe først og pannekaker til dessert.

Nok til 2-3 pers.

scartz sa for siden:

Hvordan er de i konsistensen? (tenker på om de lett faller fra hverandre)

Nannah sa for siden:

D er ganske lik vanlige pannekaker synes jeg:)

Bixen sa for siden:

Hvor får man tak i lavkarbolønnesirup??

Mosepjusk sa for siden:

Disse må jeg teste ut!

Takk for oppskrift, Nannah :smile:

merethe1 sa for siden:

hva er jbk??

Nannah sa for siden:

johannesbrødkjernemel....fåes på helsekosten:)

ejgravem sa for siden:

Hvor får en kjøpt fiberhusk?

Nannah sa for siden:

Helsekost og enkelte matvarebutikker:)

Max sa for siden:

Heter fiberhusk det samme i sverige? :blondinespørsmål:

timich sa for siden:

Funker det å lage disse uten jbk? Har ikke det her jeg bor...

Kitt sa for siden:

Ja, det heter det samme, er i samme posen fra samme produsenten og koster myyyye mindre i Sverige!!!:p

Kitt sa for siden:

Så lenge du har fiberhusk, kan det nok gå bra uten jbkm!

timich sa for siden:

Supert, jeg prøver det - har fiberhusk ja:)

Dansefeber sa for siden:

Nå står røra og sveller - gleder meg!! :)

tina therese sa for siden:

hva er karbo innholdet i disse?

Tribal sa for siden:

Dytter på..Noen som vet? :) Har endelig fått tak i fiberhusk å vil prøve alt med det samme hehe :D

Likevekt sa for siden:

1 dl fløte er 2.9 karbo
5 egg er vel ca 2-3, avhengig av hvilket merke
Fiberhusk er 0 og JHKM er 0, tror jeg - står ikke noe på glasset

Nannah sa for siden:

Ikke alle lavkarbo-filosofiene regner karber i egg...så du må nesten se utfra hvilket opplegg du følger:ja:

Solange sa for siden:

Sukk, jeg ser du har så mange fine oppskrifter, Nannah, men får ikke tak i fiberhusk her i Belgia.... Regner med at hvis jeg prøver uten, så vil hverken pannekakene eller knekkebrødet ditt henge sammen?

Nannah sa for siden:

Du må nesten bare prøve deg frem... og spør i butikkene! Kansje har de noe vi ikke har som du kan bruke! :ja:

Kitt sa for siden:

Rart de ikke har psylliumfrø i Belgia, da. Det er jo ikke "typisk" norsk, akkurat!
Men som Nannah sier, kanskje de har noe annet som kan brukes til det samme?

Solange sa for siden:

Heter det psylliumfrø? Hmmm, kanskje jeg ikke har lett riktig....Skal ta meg en ny tur på helsekosten her og spørre. Men poenget med fiberhusken/psylliumfrø er å være et bindemiddel i deigen, i tillegg til å fylle opp, ikke sant? Hva du får her er helt avhengig av hvordan du spør, og om du greier å forklare hva du vil ha på fransk/engelsk/norsk.....

Kitt sa for siden:

Fiberhusk består av psylliumfrø, ja! Og har som oppgave å være binde-/ fortykningsmiddel!

Norsk/engelsk skulle jeg nok ha prøvd meg på, men må jeg snakke fransk, sulter jeg nok i hjel før at noen skjønner hva jeg vil frem til!:o

Solange sa for siden:

Ha,ha, er ikke lett for meg heller å få meg mat hvis jeg må snakke for å få den:p Skolefransken har vist seg å være meeeeget utilstrekkelig :eek: Så du skjønner at noen dyptpløyende konversasjon med butikkpersonalet blir det ikke...(de har tilsvarende nivå på engelsken sin som min fransk...)

Kitt sa for siden:

Skoletysken min kommer godt med da jeg er gift med en mann som har mye av familien sin i Østerrike, men fransk kan jeg ikke skryte av å ha på CVen min. :o
Men bare vent til jeg blir pensjonist, da skal jeg på fransk- kurs! :D
Og da blir det ikke pannekaker her mer, bare crepes susette! Eller noe sånt!:rolleyes:

Råååsa sa for siden:

Knall gode pannekaker ja...prøvde de med seterrømme og jordbærsyltetøy (slik jeg bruker på vafler) og gjett om det var godt da...gosj! :D

Nå må jeg bare finne et "lovlig" jordbærsyltetøy! :)

Lace Vittoria sa for siden:

Åååååh denne oppskriften er supergod!! Utrolig smakfulle og deilige pannekaker!! Savner ikke vanlige pannekaker med denne oppskriften. Og så var det ikke noe særlig arbeid heller med å lage røra. Chopchop så var det gjort:D Storfornøyd!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.