Jeg har holdt på med lavkarbo (LCHF'ish) i noen måneder nå og kommet ned i idealvekt (BMI 25). Veldig fornøyd med kostholdet og koser meg med maten.
Men hva nå? Er det sundt å gå på LCHF resten av livet? Jeg leste litt i en ketolysebok og der stod det at man skulle gå over på karbo mat igjen når man hadde idealvekten...
Hva er best? Innføre karbo igjen, eller bare holde seg på LCHF? Er alt fettet farlig i lengden (altså flere år..)?
Det stemmer nok ikke helt at det står det i boka ;)
Men i boka anbefales det å gå over til noe ala Fedon.
Ellers så er det ingen problem å leve LCHF heller.
Det viktigste er at du finner et kosthold du kan leve med og som holder vekta vedlike :ja:
frokost: 2-3 egg + halv pakke bacon, middags rester
lunsj: skyr, yoghurt eller salat
middag: div kjøtt stekt i endel smør (setersmør) med grønnsaker til
kvelds: egg, div middags rester.
Er dette noe man kan drive med i årevis? Spiser vel egentlig ikke så himla mye fett når jeg tenker over det. Men spiser så og si ikke noe karbo i det hele tatt i ukedager. I helger spiser jeg litt sjokolade og sånn.
Fedon betyr vel brød og sånn igjen da? Veit ikke helt om jeg vil spise korn produkter igjen jeg. Så mange som sier at man ikke skal spise brødprodukter...
Hva skal jeg forholde meg til? Er lite sukker, mye fett skadeligt i det lange løp?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.