< Tilbake til oversikten

Ketolyse og metabolisme

peterretep sa for siden:

Har akkurat fått med meg min mor og far på ketolyse, og som tidligere, står min mor stille, eller har nå gått opp 400g på en uke. Dette er mye, tatt i betraktning at hun allerede har noe å ta av. Min far derimot, spiser det samme, men har tatt av 4kg. Så har jeg lurt litt på metabolisme.... Hva er det i klartekst? Og har det noe med hva kroppen helst vil ha av kjøtt eller fisk o.l? Kan det ha noe å si for den forskjelliges forbrenning? Hun er i ketose, men liker selvfølgelig ikke å se det går oppover, men hva kan være til trøst eller hva kan man prøve ut?

LenaBeatrice sa for siden:

Først og fremst, hva spiser hun??
Selv om de begge spiser samme kost kan det være noe i den HUN ikke tåler.

peterretep sa for siden:

Hun spiser Lavkarobrød med mandler ca 1,2 karb pr skive, med godt smør, majones og annet pålegg. Omelett med fløte i røra, bacon, avocado, mye fet fisk, ribbe... ligger på 15 karb pr dag. Ikke noe skummelt, og alt etter boka. Hun drikker rikelig med vann også. Spiser seg mett, og det blir hun fort, men klarer å spise ofte nok allikevel. Litt rart i grunn

LenaBeatrice sa for siden:

Hmmm....kanskje hun spiser for lite mat?
Men det høres jo samtidig ut til at hun spiser en del også.

Hva med mosjon?

peterretep sa for siden:

Har vært veldig kaldt i det siste, men som forrige gang hun forsøkte, 1/2-1 time rask gange pr. dag + et hun i tillegg er i fast jobb som kokke, og der får hun rørt nok på seg, så derfor lurte jeg på om hun muligens har en forbrenning som er annerledes. Hun har også tidligere gått på Grete Roede, men også der kunne det gå måneder og kun 1 - 2 kg vektreduksjon. Men nå er ketostixen blålilla, hun er mett og er mer opplagt enn tidligere, men vekta går opp.

Carisma sa for siden:

Som på det mørkeste? Kan det være hun drikker for lite lite vann?

lionesse sa for siden:

Det er det samme som her i huset. Min mann går ned, jeg står stille, eller går opp. Jeg har diabetes II, han er fullkommen helsemessig (også). Jeg spiser meg mett på fett, og drikke masse.

Jeg har holdt på i 3 mnd nå, og i går viste vekte 600 gram mindre enn da jeg startet for 3 mnd siden. Har vært - 3,5 på det meste. Men det er lenge siden.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.