< Tilbake til oversikten

Er dette nok mat?

johnivar sa for siden:

Hei.
Dette er sikkert hvert diskutert før, men jeg lurer på om min typiske dagsmeny er bra.
Har hatt utslag på ketostixen i en uke nå og føler at magen er blitt mindre så noe riktig må jeg gjøre.

Spiste igår:
Frokost: To kyllinglår
Lunsj: To speilegg, 1 Chorizopølse fra jacobs utvalgte, 50 G Champignon
Mellommåtid: Eggerøre av to egg
Middag: 250 G Kyllingvinger

Er veldig bekymret for å ikke få i meg nok fett, føler ofte at det blir mye proteiner i tillegg til alt fettet. Er ikke så lett å få mye fett på tallerkenen de dagene middagen består av kjøtt med lite fett slik som kyllingfilet, biff eller karbonadedeig.

Hyggelig hvis noen hadde hatt noen innspill?:)

nellie sa for siden:

Hva skjedde med grønnsakene?

johnivar sa for siden:

Akkurat gårsdagen var det litt dårlig skal jeg innrømme, men jeg prøver å spise 100 g brokkoli, 100 blomkål og 100 g champignon hver dag.
Skal prøve å variere dette, men det er disse tre som er favorittene.
Jeg er egentlig mest bekymret fo å ikke få i meg nok fett. Har spist grønnsaker de andre dagene.
Hva syntes du om resten?

nellie sa for siden:

Jeg er ikke noe ekspert:D Så har ikke så mye å si egentlig..

Hva med å f.eks steke litt bacon sammen med speileggene?
Eller lage en saus med mye smør og annet fett i til kyllinglårene?
Finn en dressing kanskje, som inneholder lite karber og mye fett?
Og bytte ut endel av de magre kjøtt-typene med de med mer fett i seg?

Jeg har en sånn fin vane med at jeg liker å ha smør på salaten min:o

Lizza sa for siden:

Kan det være en idé å ha smeltet smør til? Eller smeltet smør blandet med fløte. Det synes jeg er godt.

Mosepjusk sa for siden:

... og det er jo nesten Sandefjordsmør :sikle:

Carisma sa for siden:

Smør, majones, fløte... mer smør... :D

Candlelight sa for siden:

hva slags oljer er det som passer best å bruke egentlig?

nellie sa for siden:

Her er det bare til å bruke søkefunksjonen:)
Er en haug med tråder som omhandler det her:)

forum.lavkarbo.no/search.php?do=process

Opiat sa for siden:

Hvis du er som nicket tilsier - en mann, så er dette alt for lite mat. Personlig ligger jeg vel i snitt på det dobbelte av det du skriver opp - med masse fett fra rømme, smør, og bacon i tilegg. Vekta går ned 1 kilo i uka uansett. Men jukser du med salaten og grønnsakene så blir du på sikt dårlig, og vekta går saktere ned. Nå går man seff ned når man spier lite også - men kroppen stopper fort opp på denne kuren.

johnivar sa for siden:

Er mann vettu:), men jeg prøver å holde meg til regelen "spis når du er sulten til du er mett". Sultfølelsen var ikke tilstede med denne menyen og da skal jeg vel ikke spise mer?

Candlelight sa for siden:

jeg er kvinne og jeg spiste 600 g kyllingvinger i stad! ble riktig nok ganske sigen og småuggen etterpå:p

Supera sa for siden:

En fin regel, ja. :ja: Særlig på lavkarbo, for kroppen gir så tydelige signaler! I alle fall hos meg... Får bare sult, ikke er-ikke-sulten-men-har-lyst-på-ett-eller-annet. Kroppen vil som regel si ifra hvis du trenger mer energi.

nellie sa for siden:

tjaaaa. jeg har opplevd at sultfølelsen kan opphøre helt etterhvert.. Skal man aldri spise da?

Supera sa for siden:

Har ikke holdt på så lenge da (begynte i slutten av september), men hvis sultfølelsen opphører helt uten at man spiser, da er det vel noe som ikke er helt som det skal? Litt ødelagte sult-antenner? Eller for lite mat over lengre tid? Altså at man har gått litt sulten lengre, og så til slutt ignorer kroppen sultsignalene? Sultresistent liksom?

Opiat sa for siden:

Problemet er jo at kroppen ikke vil si ifra, fordi man er i ketose og dermed ikke er avhengig av ekstern energi for forbrenning.. Ideellt sett bør man nok spise 3-5 ganger om dagen uansett - for å sikre at kroppen faktisk også får energi til å opprettholde ketosen, og ikke bare gå i dvalemodus. Personlig er jeg ofte langt mer sulten når jeg spiser litt mer enn vanlig, enn når jeg spiser lite.

Kula sa for siden:

Det er ikke forbudt å bruke litt sunn fornuft i tillegg til det som står i boken.

En dag eller to med minimalt inntak av mat burde vel være problemfritt, hvis man overhodet ikke er sulten. Over lengre tid er dette en dårlig strategi.

nellie sa for siden:

Jasså? skal man tenke selv?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.