< Tilbake til oversikten

Hotter than hell dip

Skippy sa for siden:

Ja, det stod faktisk så i min texmexkokebok. Synes ikke den er så sterk, men her er muligheter for å få den til å leve opp til navnet. Denne rekker fint som middag til 4 stykker. Ikke-lavkarboere øser det over nachos og vi lavkarbere bruker ostechips eller f.eks brødpinner.

I en gryte surres 1/2 grønn paprika og en liten løk ilag med 350-400g kjøttdeig. Kjøttdeigen må smules opp skikkelig.
Tilsett 1 ts malt koriander, 1 ts spiskummen, 1 most fedd hvitløk, 1-2 krm cayenne, litt vanlig pepper og litt salt.
Ha i en boks hermetiske tomater, la surre ca 5 min.

I en ildfast form smøres 2 bokser Philadelfiaost i bunnen, ha kjøttdeigblandinga over.
Dryss på godt med finhakket jalepenos(friske eller fra glass- har ikke sjekket karbo i de på glass) og ca 10 cm purre i biter.
Dryss over 150-200g revet ost og oliven om du liker det.

Putt hele stasen i ovnen på 220 grader til Philadelfiaen bobler, ca 20-25 min.

Dette er blitt en familiefavoritt som jeg anbefaler på det varmeste.

The Cat sa for siden:

Høres fantastisk ut!!! MÅ prøve, kanskje i morgen??

j88 sa for siden:

Lagde denne i går, og den var veldig god. Blir nok lagd ofte.

Skippy sa for siden:

Så fint at den faller i smak.
Har nå prøvd med bare 1 boks Philadelfia og 1/2 boks tomater+litt tomatpure for å minske karbomengden litt. Drysset mye ost over og skjenket på litt olivenolje, ble like godt som den opprinnelige oppskrifta.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.