< Tilbake til oversikten

havregryn

jente_83__ sa for siden:

er det og lavkarbo?

jente_83__ sa for siden:

og hvor mye kcal skal man ha i løpet av en dag når men ønsker vektnedgang?

Charlott sa for siden:

Havregryn er i utganspunktet ikke lavkarbo, men det kommer an å hvor mange karbohydrater du har tenkt til å legge deg på?
Med lavkarbo teller man vanligvis ikke kcal, vi spiser lite krbohydrater, rikelig med proteiner og myyye fett :)

Her, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970&highlight=til+alle+nybegynnere, har du en link som er helt genial for nybegynnere, kunnskap må til skal man lykkes med lavkarbo også ;)

jente_83__ sa for siden:

har lest den... men jeg må nok få det litt mer inn med teskje.... :rolleyes:

Iset sa for siden:

Generelt kan du tenke at korn (hvete, rug, havre, spelt osv) må du være litt forsiktig med. Skal du spise mye fett og gå ned raskt i vekt bør du holde deg HELT unna korn. Spiser du litt mindre fett og litt mer karbohydrater, feks. Fedon eller lignende, kan du spise litt korn. Du kan i grunnen spise knekkebrød og slikt uansett, men om du TELLER karbohydrater (ikke kalorier) må du regne disse karbohydratene med i dagsberegningen. Et stk Rugsprø inneholder vel 6 gram karber, en stk Wasa Fiberpluss 5 gram. På ketolyse kan du bare spise 2-3 knekkebrød så har du fylt opp hele kvoten den dagen, det er ikke så lurt.
Frukt skal du også være forsiktig med eller unngå mens du går ned i vekt, bær kan du som regel spise litt av, men husk å få det med i beregningen. Har du valgt deg en filosofi?

jente_83__ sa for siden:

lavkarbo... hadde jeg i planene... mer vet jeg ikkje... har ikkje så mye peil på dette ennå min første dag idag

Iset sa for siden:

Les litt på forumet, lån eller kjøp noen bøker, du kommer inn i det etterhvert. Jeg syntes også det var vanskelig i starten men etterhvert som jeg leste og leste og prøvde ut forskjellige ting, skjønte jeg mer og mer. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.