< Tilbake til oversikten

Helgekos? (Hva kan man spise?)

merethe1 sa for siden:

det er helg , og da har man naturligvis lyst på "noe ekstra"... så , hva spiser man da ?? er det lov å drikke Pepsi Max? hvilken snack kan man unne seg ?peanøtter ?

Janedoe sa for siden:

Nå kjenner ikke jeg veldig mye til Lindberg, så vær litt fordiktig med svaret mitt.... MEN! Peanøtter inneholder endel salt, og karber.... Paranøtter, valnøtter og hasselnøtter har hvertfall et lavt karboinnhold... Hva med å lage gele av fun light saft?

arnakristin sa for siden:

Hei,
…først så må du dekode formelen MAT=KOS.
Kos er vel det som har gjort at det er så mange her inne… Det handler ofte om følelser, om unnskyldninger og trøstespising. …og ikke minst at man har brukt/bruker mat som staff og/eller belønning… man MÅ ikke dytte noe i munnen for å kose seg, her har mange en stor jobb å gjøre på det mentale plan, det går an å bryte mønstre men det kan ta litt tid.

Spis heller mat…

Når jeg først er i gang så legger jeg ved en tråd der jeg har samlet sammen en del informasjon for nybegynnere i lavkarbo verdenen:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Har ikke noe spesiell kunnskap om Lindberg da jeg har valgt et ketogent kosthold men her er Lindberg delen av forumet: forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29

Prøv å unngå kunstig søtning da det kan trigge søthungeren og også være en partystopper (altså, kan hindre vektnedgang).
Når det gjelder nøtter så pass på at du eventuelt spiser de med minst kh, er du usikker på kh i matvarer så kan du slå opp på www.matvareguiden.no. Nøtter er også en kjent partystopper…

merethe1 sa for siden:

men hva med brus ?? kan man drikke det ? enten man går på atkins , fedon,ketolyse... kan man unne seg litt lett-brus i helgen ??

lionesse sa for siden:

Jeg har forstått det slik at man kan drikke brus uten sukker. Men pass på - de kunstige søtstoffene i lettbrusen kan generere sukkerhunger for noen. Jeg drikker min cola zero uten problem, jeg. Har forsøkt både med og uten, og vekten står like stille uansett! Haha!

Multi sa for siden:

Jeg koser meg med MGP jeg.
Matvis er det et glass rødvin og Squashlasagne som sen middag. Det er digg. Litt Øffer som mellommåltid i 5 tida.

søt uten sukker sa for siden:

Hvis du først skal ha brus, er nok cola zero bedre. Et sunnere søtstoff enn i pepsi max. Ang nøtter så er det ganske mye karber i peanøtter, men man får f.eks kjøpt salte mandler, de har kun 3 karb pr 100g.
ellers andre tips: bacon gull, sukkerfri sjokolade, annet sukkerfritt godteri. Du må nesten prøve deg frem. Pass på ang sukkerfritt godteri at det er søtet med malitiol eller andre sukkeralkoholer. Ikke xylitol sorbitol ol. Det påvirker nemlig blodsukkeret, og det vil vi ikke ha noe av:rolleyes:
Apoteket har fribolddrops, meny har sukkerfri sjokolade, den belgiske er nyyydelig..jeg unner meg også litt sukkerfrie drops som Ifa, lekerol, mentos osv..men husk at kroppen forts å fyse på søte ting når du putter i deg dette..:o Men lykke til:p

nellie sa for siden:

Hvilket søtstoff bruker de i cola zero?
Stortsett alle light bruser er vel søtet med aspartam nå?

jaggu har du rett...løp ut å sjekket min cola zero..trodde det var noe annet i den..aspartam ja..uffuffuff..håper det skal komme brus med stevia snart jeg..

nellie sa for siden:

det var en liten periode de søta cola lighten med sucralose:) men det slutta de med etter bare et par måneder fordi at folk ikke likte den.

Carisma sa for siden:

Og fordi de kunne spore søtningsstoffet i fisk i havet, fordi det ikke ble brutt ned. Og det var relativt kort tid etter de begynte å bruke det.

altså...på tide med stevia brus...eneste grunn til vi ikke har det er sukker industrien som presser ut alt annet..

Cherry sa for siden:

Det fine med lavkarbo er at man på en helt vanlig lørdag i januar kan med god samvittighet spise pisket kremfløte med bringebær.

Titt1Tei sa for siden:

Jeg foretrekker valnøtter med skall :D Nå er ikke dette en stopper for meg, men det varierer jo fra person til person.. Jeg syns valnøtter med skall varer lenger, siden de må knekkes og renses osv.. Etter 5-6 nøtter er jeg lei :o Hadde det vært fra en boks ferdig rensede, hadde antallet vært mye høyere :rolleyes:

hjemmelaget is...av kremfløte, vaniljestang og eggeplommer:D

Lindabtn sa for siden:

Fedons franske sjokoladekake, eller fedons ostekake? :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.