jente_83__ sa for siden:
har ikkje så mye peil ennda... starta me å undersøke ting idag men er det noen som vet om det er det samme... for jeg har en bok liggende av fedon...
håper at vitenskapen min stiger snart ;)
jente_83__ sa for siden:
har ikkje så mye peil ennda... starta me å undersøke ting idag men er det noen som vet om det er det samme... for jeg har en bok liggende av fedon...
håper at vitenskapen min stiger snart ;)
Iset sa for siden:
Nei, altså - Fedon er en filosofi innenfor lavkarbo men lavkarbo kan være så mangt. Så Fedon = lavkarbo men lavkarbo og Fedon er ikke én ting, om du skjønner. :)
jente_83__ sa for siden:
ååååååååååååååååååhhhhh nei....
hmm...
så det er noe for seg selv det da...
er ny her inne men finnes det en side der det enkelt viser hva lavkarbo er...?
plakat eller noe?
Gerd sa for siden:
Begynne med å lese her :)
Yonah sa for siden:
Ja, men Fed0n er j0 lavkabr0. Men lavkarb0 er en samlebetegnelse 0ver mange fil0s0fier 0g retninger s0m kan variere veldig med antal kabrer 0g mengde fett.
Fed0n er helt grei lavkarb0mat, det, men jeg savnet hjemmelaget beanaise 0g masse smør på det k0sth0ldet, så etter et par måneder var jeg tilbake på ket0gent k0sth0ld.
Hva slags mat ønsker du å spise? Fed0n sier bønner 0g linser er greit 0g litt fullk0rnknekkebrød, det kan man ikke spise på ket0gent k0sth0ld, men større mengder fett. Fed0n er f0r plante0ljer, men jeg ikke vil ha det siden jeg tr0r dyrefett er mere riktig f0r balansen mell0m 0mega 3 0g 6.
jente_83__ sa for siden:
åhhh
tenkte lavkarbo var en ting ej... ok.... da vet jeg ikje.. prøver no å ete meir kjøt og andre ting som held magen meir mett.. som grønnsaker og havregrn egentlig for det har ej hørt skal være bra... men da veit ikkje ej heller... blei heller meir forvirra hehe
Yonah sa for siden:
Ders0m du ikke helt har peil på dette k0sth0ldet så vil jeg råde deg sterkt til å låne eller kjøpe n0en bøker innen de f0rskjellige retningene 0g lære deg hv0rdan du skal spise. Havregryn er bare tillat i små mengder på Fed0n 0g ingen andre lavkarb0 retninger så vidt jeg vet. Har du lest den linken det refereres til lengere 0pp her? Velg deg en retning, lær deg hva du har l0v til å spise på den 0g hva du skal spise 0g følg den til du er helt trygg på k0sth0ldet, ikke baser k0sth0ldet på rykter du har hørt, feks at havregryn er bra.
jente_83__ sa for siden:
ok....
Kitt sa for siden:
Dette er vel den mest lettfattelige og begynnervennlige "oppskriften"!:D
Den er linket til i en link lengre oppe, men denne "Lavkarbo på 3minutter"- greia er genial og kan ikke linkes til for ofte!;)
Lykke til!:heia:
jente_83__ sa for siden:
tusen takk!!! det er noe slikt jeg er ute etter!!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.