< Tilbake til oversikten

Bremykt

Hannehk sa for siden:

Noen som vet om dette bordsmøret er bedre enn andre smør med tanke på transfett. Det skal jo inneholde 70% smør... men hva er resten? :cool:

Yonah sa for siden:

Resten er raps0lje. Men den er n0k ikke kaldpressa.

Vi bruker den på vinteren til brød, f0rdi sel 0m smøret står fremme på kjøkkenbenken her døgnet rundt, så er det s0m regel så hardt at det ikke engang går an å skjære biter med valig b0rdkniv, men jeg må til med k0kkekniven.. Så f0r de s0m skal ha brød må vi ha et alternatvi mell0m n0vember 0g april. På kjøkkenet er det n0k 15 grader i lufta nå 0g under 10 ved gulvet...

Iset sa for siden:

Det er nok bedre enn margarin men jeg ville nok brukt smør uansett. Smøret er hardere nå om vinteren, men jeg har det i brødskuffen og det går fint an å bruke det, det har konsistens som kjøleskapskald margarin synes jeg. Men vi har det jo ikke iskaldt inne heller da, varmepumpen varmer opp huset så vi har 22-23 grader i stua og et par grader mindre på kjøkkenet.

Hannehk sa for siden:

hmm så d betyr altså at vanlig meierismør holder seg i romtemperatur?? i så fall er jo problemet med hardt smør borte vekk da :)

Yonah sa for siden:

Delte meninger 0m det, n0en sier det smaker harsk.Det 0ppler vi sjelden, kun de varmeste s0mmerdagene.Har du det varmt på kjøkkenet kan du ta ut litt 0g litt smør. Jeg har gjerne 2-3 kladder i brødb0ksen på en gang..

Hannehk sa for siden:

Topp! takk for tipset :klem:

Iset sa for siden:

Jeg har alltid smøret i brødskuffen, det holder seg helt fint. Nå bruker vi minst en pakke i uka da, så det ligger sjelden lenger enn én uke, men smør er jo mer stabilt enn margarin og skal holde seg en stund. Jeg har brukt smør (og hatt det i romtemperatur) siden 2002, og har aldri noensinne merket harsk smak av det. Kun én gang da jeg fikk servert skive med smør på hos ei venninne, det smakte gammel kjeller og det viste seg at hun ikke spiste smør selv, men hadde hatt en pakke liggende i skuffen i 4-5 måneder. :eek:

Furine sa for siden:

Det går jo alltids an å skjere smør med ostehøvel også. Det gjer eg når eg berre har kjøleskapkaldt/hardt smør.

Iset sa for siden:

Jeg og har gjort det, men det blir liksom ikke det samme. Jeg må ha det skikkelig spredd utover skiva. Men i nøden spiser fanden fluer osv.

Kanutten sa for siden:

Nå har jeg testet både ymse smør og ymse oljer når det gjelder steking av mat. Uansett temperatur det er på stekepanna er min erfaring at det som gir finest steking er bremykt! Så det så. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.