Hei, vet noen hvordan det er å gå på kolesterolsenkende medisiner mens man spiser lavkarbo? Det er vel ikke noe i veien for det?
Har utsatt å starte på disse i over 6 mnd men nå insisterer legen så sterkt at jeg ikke tør la være. Men etter min mening har jeg faktiskt ikke særlig høyt engagn - 5,9. (6,7 før jeg startet på LCHF så gikk det ned til 5,2 men nå i det siste har jeg ikke vært like flink med maten og da har det øket igjen). Når man har hypothyreose følger som regel høyt kolesterol med på kjøpet... :(
Foreslår at du utsetter det MYE lenger, helst for alltid. Statiner har potensielt svært skadelige bivirkninger (flere merker er trukket fra markedet allerede), og NULL helsegevinst. Du skal aldri følge helseråd på nett, heller ikke dette. Men jeg anbefaler deg sterkt å gjøre deg dine egne vurderinger før du hører på indoktrinerte og utdaterte leger. Det finnes ikke en eneste studie i verden som støtter synet om at statiner fører til mindre HKS, spesielt ikke hos kvinner.
Anbefaler deg også å ta titt på Uffe Ravnskovs suverene bok før du bestemmer deg.
Statiner er ikke bra for deg. Man lavkarbo er.
Lykke til :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.