Skrulla86 sa for siden:
Har fått vite at bacon krips har 0 karber og kan spises? Er det riktig??
Skrulla86 sa for siden:
Har fått vite at bacon krips har 0 karber og kan spises? Er det riktig??
Charlott sa for siden:
Gumler noen slike nå, Øffer, kjøpt på Rimi :D Bare sjekk at den du kjøper har 0 karber og husk at salt binder vann. Ikke lurt med for mye slikt, spes ikke dagen før veiedag ;)
ned10kg:) sa for siden:
Samboer kjøpte ein maarud baconcrisp i dag. og de var 3 karber heile posen. Han reiste av og kjøpte ein til... kims sin har 1.5 karber. Men finnes de ein med 0 karber?:)
Carisma sa for siden:
Husk også at baconcrisp har mye protein, så man kan fort overstige behovet ganske kraftig... :o
lilja74 sa for siden:
Hei,
Er det skadelig å spise mer protein enn en trenger? Hvilken negatiiv virkning har det i såtilfelle?
Kitt sa for siden:
Det skal mye til å spise for mye proteiner, men de kan omdannes til glukose i kroppen, og DET vil vi jo ikke!:eek:
Overskudd kan også omdannes til nitrogen som skylles ut med urinen.
Ellers er det vel litt sånn skremselspropaganda der ute om overarbeidede nyrer, mykt skjelett etc, men da skal du nok ha i deg svæææært mye proteiner!
Calvin1009 sa for siden:
kupper tråden litt jeg :
Hvilken av de bacon crispene som finnes der ute anbefaler dere ?
Den med minst karbo (uten) inneholder mest salt. (bacon crisp)
Den med medium karbo har og medium salt. (kims)
Den med mest karbo inneholder minst salt. (maarud)
Tenker da i forhold til at salt binder vann i kroppen samt at en stor pose inneholder ganske lite rundt 150 gram maks.
Charlott sa for siden:
Uten/minst carber og i begrenset mengde ;)
Jabba sa for siden:
Kims Fullers Bakon Krisp smaker aller best. Den har 0 karber. Det er den i gullposen.....
Nam nam...
Furine sa for siden:
Eg kjøpte "Ægte flæskesvær" på Europris no i jula når eg var heime i Norge. Den står det "ca 0 karber" på. Og smakar berre salt. Einaste eg får tak i her nede er med bbq-krydder.
Almyrida sa for siden:
Maarud gammeldags Baconsvor inneholder
0.5 g karber pr 100 gram
48 g protein pr 100 gram
0,8 g natrium pr 100 gram
MEN en pose er jo bare 45 gram.. ;)
Så tenker det går greit med en sånn pose en lørdags eller fredags kveld.. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.