< Tilbake til oversikten

Skjønner ingenting - ketolysestix og utslag

Bærtolina sa for siden:

Jeg startet på lavkarbo kosthold - egentlig er ikke ketolyse et mål - men jeg kutter ut potet, ris og brød/melprodukter.

• Jeg passer på å få i meg godt med proteiner, olje og salat - planen var å legge seg på noe som ligner på fedon eller noe sånn. For mye fett funker ikke for meg.

Uansett: Jeg hadde ketosestix fra i sommer (da prøvde jeg ketose og fikk helt avsmak pga alt fettet og kjøttet) - så jeg har brukt de de kveldene jeg har vært på vektnedgangsstyret.

• Jeg har fått utslag hver kveld. Fint det altså, men jeg har da spist: brunsaus, kjøttkaker (med mel og potetmel), grønt eple og hjemmelagde knekkebrød (lite karber i dem altså) Den ene dagen hadde jeg til og med spist et pittelite (2x2 cm) sjokoladekake.

• Er jeg veldig heldig og tåler mye karber, eller har jeg misforstått. Kan det f.eks gi utslag om jeg har drukket for lite? (har drukket normalt altså)

Gerd sa for siden:

Man kan være i ketose om man spiser opptil 100(150?) karber.

Det finnes tråder dette er blitt diskutert før :)

Yonah sa for siden:

0g at man er i ket0se betyr dessverre ikke alltid vekttap.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.