Jeg synes vektnedgangen går tregt, og lurer på om jeg spiser for lite fett, eller om jeg gjør noe annet galt? :confused:
En vanlig dag for meg ser slik ut:
Frokost: 2 kokte egg + 1/2 pakke bacon.
Lunsj: Grønn salat med ost og skinke.
Middag: Kjøtt + salat og/eller grønnsaker.
Kveldsmat: Smoothie med 2 egg, 1 ss sukrin, 1 ss acocadoolje og 100 g bringebær.
Drikker 4-5 liter vann hver dag, og 1-2 kopper te med 2-3 ts sukrin i.
Trenger råd før jeg mister motivasjonen helt...
Selv om det står i boka at man kan spise bringebær, så er det individuelle forskjeller på dette. Jeg kunne ikke spise bringbær hvis jeg skulle gå ned ihvertfall.
Derimot var schwære feite kotelettmåltider med bearnaisesaus kl 23 om kvelden intet problem... :D Så jeg fikk stort sett stillet snopelysten lell, gitt.
Ifølge Bmi'en din er du ikke veldig overvektig, og det er som regel de som raser ned i vekt i begynnelsen. (og selv da er det meste vann)
Gratulerer med flott vekttap!
Ville nok også kuttet ned/ut på bringebæra, økt fett mengden, smørt på en grei porsjon tålmodighet og tatt meg tid til å være litt glad i kroppen min underveis... ;)
Stress er noe som virkelig kan stoppe opp nedgangen.
Lykke til!
Hvis du syns 2,5kg på litt over en uke er lite, så kommer du til å få det hardt om noen uker! ;)
2,5kg er mer enn flere av oss kan drømme om å gå ned i måneden, så jeg syns absolutt ikke det er noe poeng i å stresse enda. Hva ventet du å gå ned da?
Kjenner jeg blir skikkelig provosert når noen ikke er fornøyd med 2.5 kg på ei uke !
Det er mer enn 99 % av hva folk normalt opplever. Det normale er et snitt på 1 kg/uke. Alt fra 0,5 til 1 kg er "normalt". Alt over er kjempeflott !
Om man har slike urealistiske oppfatninger/mål vil man garantert få problemer etterhvert. Det er få eller ingen som opprettholder et vekttap på 2,5 kg pr uke.
Beklager om jeg er noe "skarp", men ærlig talt. Vær glad og takknemlig for at du har klart å ta av så mye på en uke. Vær glad også om du IKKE gjør det. Kroppen din har ikke godt av å ta av så fort heller. Den må få tid til å følge med ! Du vil før eller siden nå et platå hvor alt står stille. Men et virkelig platå er MINST 4 uker uten tap av cm eller kilo.... DA kan du komme tilbake og spørre om hva du gjør galt !
Det er vel ikke så innmari rart at man forventer seg masse masse, når man hører så mye fint og at folk har gått ned 50 kilo og sånt. Det gjør kanskje at man misforstår litt og tror at alt skal gå i en feiiende fart. Man må jo på en måte erfare litt før man kan skjønne at man skal være happy happy for 2.5 kilo på noen uker:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.