< Tilbake til oversikten

Bivirkninger?

CamillaN sa for siden:

Er det kjent at man "plages" med bivirkninger i starten av omlegging fra "vanlig" kost til lavkarbo kost?

Jeg plages ikke med noenting i det hele tatt - er bare nysgjerrig :)

Etter noen få dager uten brød etc føler jeg meg bare BRA!

Charlott sa for siden:

Helt normalt om kroppen sliter litt til å begynne med, er en ganske stor omveltning når man legger om kostholdet slik at kroppen skal forbrenne fett fremfor karboer :)
Jeg hadde masse leggkramper, diare, svimmel, slapp, kvalm, hodepine og en ånde som tæret på ozonlaget ;)
Men, det var forbigående og vel verdt det!

frida frosk sa for siden:

Så diare i begynnelsen er "vanlig " ?

De 3-4 første dagene var det sjeldnere toalettbesøk her , men nå i dag har jeg diare ..:eek:

Håper noen kan fortelle meg ( av egne erfaringer ) at det er vanlig og at det vil gå over. Sånn at jeg bare kan fortsette...

Kitt sa for siden:

Diare er en av de vanlige bivirkningene, ja!
Kan være lurt å gå litt ned på fettmengden for så å øke litt sakte igjen for å unngå sånt!:p

Ok .. høres fornuftig ut :)

Har sett gjennom i forskjellige tråder og prøvd å forstå mengde inntaket av fett og protein...men føler meg ikke helt trygg.

Hva er nok fett for at kuren skal funke ..eller rettere sagt : hvor lite fett kan jeg spise for at det skal funke ?

Mulig jeg bør spørre om det i anna tråd ..da får dere rope ut :)

Kitt sa for siden:

Det finnes sikker 50 tråder om det temaet, men iom at søke- funksjonen her ikke er helt uptodate, så skal jeg svare deg i denne tråden!;)

Du skal ha i deg ca 1g protein pr kg kroppsvekt, ca 15g karber og 150- 200g fett!:D

Kitt

Har sett de trådene .. men jeg var ikke sikker på om det var det jeg MÅTTE ha ..asså om jeg kan våge å spise noe mindre fett en det.

Uansett.. takk for svar , får bare begynne veie , telle og måle og se om det hjelper.

Kitt sa for siden:

Var ikke svaret mitt bra nok?
Noe mer nøyaktig kan jo ingen svare deg! Det er jo bare du som vet hva du spiser, hva du liker etc.

Det viktigste er fettet, så har du koll på fett og karber, kommer som regel proteinene av seg selv.

joda det var nøyaktig nok

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.