< Tilbake til oversikten

Lunch til lange dager og Soyamelk

Bindi sa for siden:

Jeg har ofte lange dager, og synes av den grunn at det er vanskelig å finne mat til å ha med seg. Gjerne to måltider, evt. lunsj og og mellommåltid.
En salat holder liksom ikke. Det er lite mat man får kjøpt på farten, og kantina er fullt av mat jeg ikke kan spise :(
Andre som sliter med det samme?
Er jeg hjemme en dag, fungere det helt strålende!

Har noen forslag til meg?

Hva med soyamelk? Er det ok, har jo nesten ingen karber 0, et eller annet. Fungere utmerket i espressomaskinen min, og er sååå godt! :)

Gerd sa for siden:

Rester fra middager er kjekt å ta med. Lavkarbolapper, gjerne fyllt med litt forskjellig, det blir en slags pizza :)
Ferdig stekt omelett... pølse/ostemuffins....
Bare fantasien som setter grenser ;)

Soyamelk hender at jeg bruker i matlaging.
Noen mener soya-produkter ikke er så bra. Det ligger tråder om det her på forumet :)

Bindi sa for siden:

Jeg har søkt her på forumet om soyamelk, men fant ikke relevant (jeg søker alltid før jeg spør). Hvorfor er det ikke så bra? (utenom at du kan utvikle intoleranse for melkeprodukter. Dette kan imidlertid ikke være noe problem, så lenge jeg spiser bøttevis med fløte, rømme, ost o.l)

Gerd sa for siden:

Legger inn et innlegg photo har skrevet (er en link der også)

Carisma sa for siden:

Tacosalat er mettende for lange dager. Gjerne med guacamole i tillegg til rømme og ost for å få opp fettet og dermed holde seg mett :ja:

Bindi sa for siden:

Det går bare ikke så kjappt om moringen, i tillegg til å lage avansert forkost.
Bah.

Tiki sa for siden:

Har du oppbevaringsmuligheter i kjøleskap på jobben din?

Jeg har med meg 3 ostechips av Kavlibaconost til frokost på jobben, så har jeg enten mårpølser eller annen saltpølse og agurk liggende i kjøleskapet. Til lunch har jeg salat med avocado og feta og noe kjøtt. Har olivenolje og sitronpepper stående fast på jobb.

Å ha med en avocado som mellommåltid er greit, må ha en kniv for å dele, og en skje og spise med da. Anbefaler Hindu sitronpepper for å ha på, da trenger du ikke mere.

Carisma sa for siden:

jeg lager alt klart kvelden før. Skulle jeg laget noe på morran hadde jeg aldri fått mat :D

Tulip73 sa for siden:

Jeg forbereder også lunchen kvelden i forveien.
For det meste lager jeg salat m/dressing i egen boks, eller bacon omelett. Karboomeletten anbefales. Lager du den, har du lunch i flere dager. Skal jeg jobbe ekstraskift passer jeg på å lage ekstra til middag dagen før, og tar med meg rester til å varme i mikroen. I tillegg har jeg et kriselager med brie/camembert i en boks i kjøleskapet.

Hvis du ikke har tilgang på kjøleskap anbefaler jeg at du skaffer deg en matboks med kjøleelement.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.