nellie sa for siden:
Hva bruker jeg det til:confused:
nellie sa for siden:
Hva bruker jeg det til:confused:
Kanutten sa for siden:
Kan bruke litt i tyrkisk yoghurt sammen med litt bær.
I eggerøra, blir liksom mer fiber da.
Blande sammen med linfrø, krydder og egg til en megatykk deig. Klem den ut på ei stekeplate og stek et par minutter. Blir lettvinte knekkebrød. OG omtrent karbfrie.
Bare søk, det finnes mange oppskrifter med fiberhusk!
nellie sa for siden:
Kjekt å høre folks favoritter, da:)
Gerd sa for siden:
Bruk det IKKE i grøt....:p Det blir bare en løs, nervøs gele-masse....
Calvin1009 sa for siden:
Jeg bruker fiberhusk i proteinshaken om morgen (vet jeg heller kan spise men har aldri vært noe til frokostspiser og prioriterer heller en halvtime ekstra med puta). Med fiberhusk i shaken holder den til lunsj på jobben.
Ellers bruker jeg fiberhusk i en del bakevarer (dermed tror jeg nok også den vil passe godt en bakevarer her og for å få mer "normal" feeling med bakevarene uten mel.
Når søtsuget jager meg som nå tar jeg gjerne ett glass vann med fiberhusk i noe som fyller godt opp.
nellie sa for siden:
Det er altså noe man for det meste bruker, for å få i seg fiber?
Øystein sa for siden:
Det brukes for å jevne rører og deiger.
Calvin1009 sa for siden:
Bruker det vel egentlig mest for å øke metthetsfølelsen jeg - eller greit å ha i skuffen på jobben for å blande ut med ett glass vann hvis det skulle dukke opp søtsug.
Er jo både titt og ofte folk kommer draende med kaker i forbindelse med bursdager eller noen som feirer andre ting - da er det greit å ha litt hjelp til å unngå dette.
Ingen ulempe at den inneholder mye fiber heller :)
Zuma sa for siden:
Jeg bruker fiberhusk i vafler (som er min favoritt!), pizzabunn og andre bakevarer.
nellie sa for siden:
åååh, så det funker litt som JBK?
store ifa sa for siden:
Heisan lurer på hvor du kjøpte fiberhusk??
Timona sa for siden:
Det er også fint til å regulere magen. :)
nellie sa for siden:
jeg kjøpte det på Meny=) Måtte spørre etter det, for jeg regna med at det sto i bakevareavdelingen, men det sto visst der alt det glutenfrie står. Kostet 46 kroner for 100 gram. Det er visst dyrt.
Har lest i en tråd her at det er mye billigere i innvandrerbutikker.
mih sa for siden:
Er fiberhusk og kruskakli det samme?
nellie sa for siden:
nope. kruskakli er skalldelen av hvetekorn. fiberhusk er knuste psylliumfrøskall
arnakristin sa for siden:
For de som drar på Harry-tur til Sverige så er fiberhusk mye billigere der, mener jeg betalte 49 SEK for 300 g pakke.
Jeg bruker fiberhusk i rømmegrøten isteden for jbk, for den synes jeg gir en sånn ekkel bismak.
maynard sa for siden:
Jeg bruker fiberhusk for å jevne saus i panna. Etter at jeg har stekt kjøtt el så heller jeg i litt fløte, krydder og litt fiberhusk (må følge med, for plutselig klumper det seg).
Jeg klarer ikke jbkm og bruker det stort sett der det kommer inn :)
nellie sa for siden:
jeg skulle jevne sausen med fiberhusk i går.. Ble litt for mye, så det ble en stor klump med gummisaus:D
Charlott sa for siden:
Blir den ikke geleaktig med fiberhusk? Er veeeldig glad i rømmegrøt og liiiite glad i jbk ;)
Tiki sa for siden:
Det lurer jeg også på for liker heller ikke smaken JBK gir i grøten.
Jeg har ikke laget så masse med det, men jeg bruker det i pannekakerøre.
Charlott sa for siden:
Blir helt slimål i munnen av jbk.... isj! Det er ytterst lite jeg bruker av den og i rømmegrøten er den helt grusom....
(stakkars meg som ikke får spist rømmegrøt vettø! ;) )
Kanel_i_kursiv sa for siden:
Jeg bruker Fiberhusk til å bake ting i stedet for mel akkurat nå.
Pannekaker, lapper, påleggsvafler, ostekakebunn og slikt ^^
Nannah sa for siden:
Fiberhusk og jbk har forskjellige bruksområder. Selv om begger er tykkningsmiddler, Fiberhusk egenr seg til å bake med og lagge vaffler og pannekaker. JBK er til supper,sauser og grøt:)
nellie sa for siden:
Det forklarer saken:D
Jabba sa for siden:
Jeg bruker Fiberhusk i mikro-pannekakene som jeg har funnet oppskrift på her på forumet.....
Nillomien sa for siden:
de som har sverige tilgjengelig så koster det 19 kr får 100 gram der.. svenske;)
Carisma sa for siden:
Hvor? Jeg fant det til 84 svenske for 300g på nordby... og det er jo ikke billigere enn i Norge :nei:
Nillomien sa for siden:
maximat=)=)
Carisma sa for siden:
Når jeg regnet litt på det så er det faktisk ikke så billig som det høres ut. 3 poser vil jo komme på 57 kr. Jeg kjøper min 300 grams til 64,- på Smart club...
Nillomien sa for siden:
må ta kursen i tillegg=) pluss at mann handler jo ikke bare det når mann er i sverige.. handler alt fra pålegg, kjøtt , rømme+++ også er vi så heldige at vi har sverige 10 min unna bare..
mamma kjøpte fiberhusk på meny i dag.. kjempe dyrt. 46 kr får 100 gram
Cherry sa for siden:
Er det stivelse eller andre saker som kan være uheldig for vektnedgang og/eller hormoner i fiberhusk?
nellie sa for siden:
Billig i forhold til de 45 kronene jeg betalte for 100 gram hvertfall. tror nærmeste smart club er i oslo
Carisma sa for siden:
Er ikke den i Råde lenger?
nellie sa for siden:
Nope. Den er gjort om til OBS eller noe i den duren:)
tosc sa for siden:
Var på Nordby på fredag; 300 gram Fiberhusk kostet 85 SEK på helsekost og 49 SEK på selve Nordbysenteret.
crystall sa for siden:
På Ultra selger de 300g Fiberhusk til 69,- :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.