Sina sa for siden:
Sist jeg gikk på Ketolyse spiste vi MASSE broccoli og blomkål som en erstatning for ris og potet.
Hvilken andre grønnsak er det lov å spise på ketolyse?
Hva bør man ikke spise ?
Sina sa for siden:
Sist jeg gikk på Ketolyse spiste vi MASSE broccoli og blomkål som en erstatning for ris og potet.
Hvilken andre grønnsak er det lov å spise på ketolyse?
Hva bør man ikke spise ?
Charlott sa for siden:
Om du har lest boka står det der :) Har du ikke boka vil jeg på det varmeste anbefale deg å event låne den på biblioteket. Som en tommelfingerregel er det alle grønnsaker som vokser over jorda minus mais. Løk kan man bruke, men i litt mer begrensede mengder :)
Grønnsakene her er de samme som man kan bruke på Ketolysekuren .. forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
Torkil sa for siden:
:)Hei
Et godt alternativ til blomkål og brokoli er stekte grønnsaker ( da får man også ekstra fett)
Bruk noe av følgende:
paprika, aubergina, squash, asparges, sopp, litt løk, chili, litt vårløk, og selvfølgelig brokoli og blomkål.
Se også ertestuingerstatning og potetmoserstatning.
Vennlig Hilsen
Torkil:)
BlirFjong sa for siden:
I tillegg til brokkoli og blomkål bruker vi mye paprika, sopp, asparges og squash. Squash er en fantastisk grønnsak som jeg har begynt å bruke MYE etter jeg startet på Ketolysekuren! Den er feks genial som erstatning til pasta i feks lasagne, oppskriften kan du finne her inne.. Vi har den lasagnen flere ganger i måneden, den er dritgod og mye bedre enn vanlig lasagne :)
Ellers har jeg dilla på smørdampede asparges, nam nam :)
Spiser også litt salat som tilbehør til middagen de dagene jeg er lei brokkoli/blomkål. Bruker da oljedressing på og har gjerne fetaost i salaten.
Variasjonsmulighetene er mange selv om brokkoli og blomkål ofte er den letteste utveien :)
Torkil sa for siden:
Hei
Med risiko for å avsløre manglende evner til å søke rundt i forumet, ber jeg om en link til lasagne. Fikk lyst på det.
MVH
Torkil
Charlott sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28022&highlight=lasagne
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11809&highlight=lasagne
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19309&highlight=lasagne
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27234&highlight=lasagne
Her har du noen å velge mellom, håper du finner en som faller i smak! :)
Fleskesilje sa for siden:
Kan man spise kål? :D
Charlott sa for siden:
Tenker du på vanlig hodekål? Den kan brukes, 5.2 karber pr 100 gram.
BlirFjong sa for siden:
Jeg bruker den som er i første linken, smatt smatt! Den er gød.. spes om man unner seg litt hvitløk oppi ;)
Bixen sa for siden:
Tar meg den frihet å anbefale denne kyllinglasagnen min:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=811214#post811214
Sina sa for siden:
Hei!
Takk for svar og gode tips
Har boka og leste den flere ganger for et par år siden. Var bare litt tom og umotivert i går. Føles litt bedre i dag. Nu ligger boka på bordet og skal leses i til kvelden.
søt uten sukker sa for siden:
Tips: liker egentlig ikke blomkål og brokkoli, men som grateng er det faktisk ganske godt. Får kjøpt den ferdig i pose i frysedisken, ellers lages den raskt med fløtesaus. Utrolig god variasjon er litt tikka krydder eller karri..Nam!!
Lillevoff sa for siden:
Jeg slår også et slag for jukselasagne! Hvis du blander litt creme fraiche inn sammen med de knuste tomatene, så får du en litt mer syrlig variant. Nam!
Vimpane sa for siden:
masse gode oppskrifter...mmmmmmm:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.