På Mega har de en serie med drops fra Vivil som er sykt gode.....
Er disse lovlige? Eller - vil det stoffet disse er søtet med bli oppfattet som sukker av kroppen?
Jeg vet at et liv uten sukkererstatninger er det beste - men hvis jeg vil spise noe søtt av og til - er dette et OK alternativ???
litt forvirra her.. står jo at alle karbsene i disse dropsene kommer fra sukkeralkoholer? Jeg trodde de kunne trekkes fra, slik at dropsene da stårmed 0 karb?
Hmm.. Kan jeg forstå det slik at det er delte meninger om dette? Og me det mener jeg på ingen måte at dere tar feil, det bare kan være vanskelig å orientere seg på forumet hvor det ofte er ulike meninger om ting. Har så langt holdt meg til hva Gerd og Nille har å si om likt og ulikt.
Man kan trekke fra visse sukkeralkoholer, men ikke maltitolsirup.Det det er delte meninger om er at noen vil regne med halvparten av karbohydratinnholdet i maltitol, andre ikke. Det er nemlig mulig at noe opptaes i kroppen.
Det er egentlig ikke delte meninger om det, men noen forenkler det litt vel mye. Og så mistenker jeg at ikke alle egentlig er klar over hva som er sukkeralkoholer og hva som ikke er. Stevia er ikke sukkeralkohol. Aspartam er ikke sukkeralkohol.
Så det er vel heller en misforståelse. Det er en grei nok forenkling hvis det eneste sukkeralkoholet man bruker er sukrin. Men å dra alle sukkeralkoholer under en kam og si at de ikke påvirker blodsukkeret er feil. De fleste sukkeralkoholer påvirker blodsukkeret litt og maltitolsirup er en versting innen sukkeralkoholer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.