< Tilbake til oversikten

På igjen med samme problem

Donna sa for siden:

Eg har startet opp igjen med ketolysekuren siden eg har gått opp igjen alt eg tok av i fjor. Sist fikk eg problemer med at eg ble så svimmel og tung i hodet til tider. Og kom egentlig frem til at det er for lite karber i det eg spiser. Er først i dag at eg merket det. I dag har eg spist en bit kalkun filet med majones og 3 skiver ost til frokost(hadde det travelt) Til lunsj ble det salat med hvitløksdressing, salat, egg, ost, agurk og skinke.
Eg vil så gjerne klare det denne gangen. Er det vanlig å bli litt uttafor? Har også fått leggkramper. Var det ikke noe tilskudd man kunne ta for å dempe det? Håper noen har noe innspill til meg på dette

Kitt sa for siden:

Hodepine, svimmelhet, leggkramper, kvalme......
Alt er vanlige bivirkninger og forsvinner som regel ganske fort!

Magnesium (jeg tar 600mg om kvelden) hjelper veldig bra på legg-/muskelkramper. Og treg mage!:p

Pass på å få i deg masse væske, minimum 2-3 liter pr dag, spis nok karber, heller over 15 enn under, øk fettinntaket litt gradvis om du blir kvalm.......

Hold ut! Det blir bedre etter hvert!:heia:

Anne sa for siden:

Da kan du ta Magnesium. Hjelper med engang.
Jeg føler meg litt ør og tung i hodet den første uka ihvertfall. Til hjernen har lært seg å bruke ketoner kanskje? Uansett, prøv å få i deg litt mer grønnsaker, ren salat har ikke mye i seg. Litt paprika, vårløk eller grønnskasrester fra dagen før. Hold av litt, så du har noe til frokost.

Har du lest Ketolyseboka? Hvis ikke, vil jeg absolutt anbefale det. Lån den på biblioteket om du ikke kan kjøpe.

Lykke til:klem:

Donna sa for siden:

Takk for gode svar. Har boken og har lest den men det er ett år siden, kanskje eg skulle tatt den frem igjen ja. Kom da på at det fulgte noe tabletter med. Kanskje eg burde spise de også. Uansett godt å høre at det ikke er bare meg som har det slik :) Holder ut og skal øke på grønsakene. Synes det er vanskelig å komme opp i rett karbemengde

The Dude sa for siden:

Det er en veldig seiglivet myte her på forumet om at man trenger å spiser karbohydrater. Det gjør man ikke. Kroppen danner selv det som trengs av blodsukker.

Du trenger altså ikke spise karbohydrater i det hele tatt. At du blir svimmel betyr ikke at du må spise mer karbohydrater.

Kitt sa for siden:

Poenget med grønnsakene er ikke bare karbene som sådann, men også at de er sunne i seg selv!:)

For mange går det helt greit uten karber, men når man vet at men sliter med lite karber.......

Kanutten sa for siden:

Ja....:( Jeg blir megasvimmel og får tunellsyn.. Jeg MÅ over 20 karboer for at kroppen min skal trives på lavkarbo..

Kitt sa for siden:

Jeg også!:p
Ser heller ikke poenget med å utlukke dem fullstendig når de faktisk er en viktig del av ketolysekuren i utgangspunktet.

Kanutten sa for siden:

:ja:

Jabba sa for siden:

Etter en periode med stillstand eller minimal vektnedgang (100 gr i uka) så tok jeg et par Skaldemann ekstrem uker og spiste så og si ikke noe grønnsaker og dermed svært lite karber.
Da rikka vekta på seg og jeg begynte endelig å ta av igjen.
Men kosten blir fryktelig ensformig og jeg ble så dønn matlei at det var i grunnen ganske pes. Nå er jeg litt mer snill med meg selv og spiser grønnsaker når jeg vil - så får det bare være at det går treigere vektmessig...... Får heller ta et par slike ekstreme uker innimellom slik at jeg ikke mister motivasjonen helt....

maynard sa for siden:

Jeg tar tilskudd av magnesium, krom, selen-sink og b-vitaminer. Jeg merker faktisk best veknedgang når jeg tar vitaminene, og føler meg så lett i kroppen :)

Donna sa for siden:

Eg må helt klart finne frem noen vitaminer :D
Og prøve å riste av meg at det er karbemangel som gjør meg svimmel

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.