Jeg ønsker å starte en tråd hvor vi kan legge inn tips om øvelser man kan gjøre i en travel hverdag... gjerne mens man gjør noe annet.
Det er ikke ment som noe treningsopplegg, mer øvelser man sniker inn nå og da og som er med på å opprettholde treningslysten
Mitt første tips er:
Knebøy (Squats) mens jeg pusser tennene.
Jeg holder en arm rett ut for balanse og så tar jeg 15-20 squats mens jeg pusser. Det blir mellom 30 og 60 knebøy ila en dag.
Pluss rene, fine tenner ;).
2:
Trim foran TV'en. Ergometersykkel, Orbitrekker, romaskin, stepper, rockering, mageøvelser og en del andre øvelser... Alle passer fint :).
Jeg liker å se på serier som har episoder på rundt 1/2 time. Jeg tar de opp og ser på de når jeg trener.
3:
Når du sitter (foran PC'en??), stram setemusklene så hardt du kan, hold i ca ti sek, slapp av i ti sek og repeter så lenge du vil/kan. Ta i så du løftes opp og synker ned.
Dette er en øvelse som ikke tar bort oppmerksomheten fra noe, så den kan man gjøre til og med når man kjører bil (kanskje ikke ved bykjøring, men langkjøring fungerer bra).
Tåhev mens du pusser tennene eller lager mat. Stå på vanlig måte, bruk leggmusklaturen til å løfte kroppen oppover. Kan også gjøres med 1 fot for dem som er spreke. (Styrker leggmuskulatur og øker blodsirkulasjonen i beina)
Sitte på fitnessball når man ser tv eller jobber foran pc. Man må hele tiden bruke kjernemuskulaturen for å stabilisere kroppen.
"Båten", fin mageøvelse som kan gjøres f.eks foran tv'n. Sitt på rumpeballene. Len overkroppen bakover og løft beina. Stabiliser med armene ca i høyde med knærne. Finn balansepunktet (pass på å ikke heise skuldrene!). Hold stillingen mens man teller sakte til ti. Gjenta ønsket antall ganger. Bra for magen, og kjernemukslene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.