Til frokost+lunsj(deles opp i 2 måltider):
omelett av 3 egg
1/3 blomkål
1 middagspølse fra gilde
70 gram bogskinke(heter det det? Altså disse hermetiske skinkeboksene?)
Stekt i 2 ss stekesmør
Middag:
Seifilet stekt i en del smør
Blomkål
Brokkoli
Kvelds:
Omelett av 2 egg
2/3 blomkål
PS: (venter på ketolysekur boka i posten, men vil gjerne begynne på kuren NÅ)
Jeg venter også på boka i posten, men har allerede begynt! :P Blir vel litt prøving og feiling i starten uansett, men vil jo gjerne komme i ketose så det er kjedelig å ødelegge for seg selv hvis man er på god vei!
Hei
Dette ser greit ut, men pølsa inneholder 6 gram KH pr 100 gram pølse.
Du bør også tenke på blandet salat til lunsj eller middag av og til samt å variere litt på grønnsakene for å sikre kroppen tilgang på viktige mineraler og vitaminer. Litt nøtter som snack er fint i så måte (hassel, para, valnøtt, pinjekjerner på salat etc)
Lykke til
Torkil:)
Tusen takk for svarene
Middagspølsa inneholdt 6 gram karbo per 100 gram. Og jeg har spist til sammen 1 pølse(litt under 100 gram) til frokost og lunsj.
Til middag er det ingen karber og til kveldsmaten er det kanskje 1 karb eller noe... Da er det vel greit?
Skal prøve å huske nøtter o.l.
Imorgen skal vi ha kyllingsalat, så da skal jeg ha pinjekjerner i.
MEN hvor mye karber er det i babybel ost? Sånn rød vet dere?! Har 2 stk igjen av de vi kjøpte til helga, og har så lyst å snavle en eller 2;)
Babybel er greit å snackse på, veldig praktisk ostemat :D
Men det med middagspølse, i den er det stivelse som kroppen overhode ikke har bruk for eller skal ha på Ketolyse. Ikke alltid en karb er en karb ;)
Er forøvrig ikke noe poeng i å ligge så lavt som mulig på karbohydratene, heller litt over 15 enn under. Karbene skal da komme fra grønnsaker, egg og meieriprodukter :)
Blir det samme, det er potetmel i slike pølser og det er noe vi ikke skal ha :)
Vet det finnes pølser på Meny med 1 karb pr 100, mener det er Jacobs de heter. Tror også man kan finne ketolysepølser på Menybutikker som er lovlige :)
Det beste er å bytte ut pølsa med en hjemmelaget karbis av feks kjøttdeig, en kyllingfilèt eller annet snadder ;)
Du må telle med karbene fra grønnsakene (det er her karbene skal komme fre ;)). Blomkål og brokkoli inneholder rundt regnet 3 KH per 100 gram (om jeg ikke husker helt feil).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.