< Tilbake til oversikten

Er dette grei mat i løpet av en dag?

Skrulla86 sa for siden:

Til frokost+lunsj(deles opp i 2 måltider):
omelett av 3 egg
1/3 blomkål
1 middagspølse fra gilde
70 gram bogskinke(heter det det? Altså disse hermetiske skinkeboksene?)
Stekt i 2 ss stekesmør

Middag:
Seifilet stekt i en del smør
Blomkål
Brokkoli

Kvelds:
Omelett av 2 egg
2/3 blomkål

PS: (venter på ketolysekur boka i posten, men vil gjerne begynne på kuren NÅ)

Gerd sa for siden:

Ser greit ut :)

Husk å veie grønnsaker og annet med karber i, og tell karbene slik at du holder deg til 15-20 karber dagen :ja:

Litt arbeid er det, men etter en 2-3 uker sitter det meste i fingrene.

Rin sa for siden:

Sjekk næringsinnholdet på middagspølsa. :) Er ofte en del karber i sånne produkter.

Fjortis sa for siden:

Jeg venter også på boka i posten, men har allerede begynt! :P Blir vel litt prøving og feiling i starten uansett, men vil jo gjerne komme i ketose så det er kjedelig å ødelegge for seg selv hvis man er på god vei!

Gerd sa for siden:

:ja: Utspedde produkter kan være opptil 5-6 karber pr 100 g. vare. Og det er for det meste stivelse fra mel og potetmel.

Torkil sa for siden:

Hei
Dette ser greit ut, men pølsa inneholder 6 gram KH pr 100 gram pølse.
Du bør også tenke på blandet salat til lunsj eller middag av og til samt å variere litt på grønnsakene for å sikre kroppen tilgang på viktige mineraler og vitaminer. Litt nøtter som snack er fint i så måte (hassel, para, valnøtt, pinjekjerner på salat etc)
Lykke til
Torkil:)

Skrulla86 sa for siden:

Tusen takk for svarene
Middagspølsa inneholdt 6 gram karbo per 100 gram. Og jeg har spist til sammen 1 pølse(litt under 100 gram) til frokost og lunsj.
Til middag er det ingen karber og til kveldsmaten er det kanskje 1 karb eller noe... Da er det vel greit?

Skal prøve å huske nøtter o.l.

Imorgen skal vi ha kyllingsalat, så da skal jeg ha pinjekjerner i.

MEN hvor mye karber er det i babybel ost? Sånn rød vet dere?! Har 2 stk igjen av de vi kjøpte til helga, og har så lyst å snavle en eller 2;)

Fjortis sa for siden:

I 100 gram babybel er det 299 kalorier, 23 fett, 23 protein og 0,2 karbohydrater.

:)

Charlott sa for siden:

Babybel er greit å snackse på, veldig praktisk ostemat :D
Men det med middagspølse, i den er det stivelse som kroppen overhode ikke har bruk for eller skal ha på Ketolyse. Ikke alltid en karb er en karb ;)

Er forøvrig ikke noe poeng i å ligge så lavt som mulig på karbohydratene, heller litt over 15 enn under. Karbene skal da komme fra grønnsaker, egg og meieriprodukter :)

Skrulla86 sa for siden:

OK, men det er kanskje ikke middagspølse det heter...hmm...skal gå å sjekke;)

Det heter visst røkt kjøttpølse.....er det like ille?

Charlott sa for siden:

Blir det samme, det er potetmel i slike pølser og det er noe vi ikke skal ha :)
Vet det finnes pølser på Meny med 1 karb pr 100, mener det er Jacobs de heter. Tror også man kan finne ketolysepølser på Menybutikker som er lovlige :)
Det beste er å bytte ut pølsa med en hjemmelaget karbis av feks kjøttdeig, en kyllingfilèt eller annet snadder ;)

Kitt sa for siden:

Røkt kjøttpølse fra Gilde har 7g karber!:eek:

Google er en fin ting om man er usikker! Helt utrolig hva man kan finne ut om man leter litt!;):D

Skrulla86 sa for siden:

OK. Skal ikke spise det igjen da;)
Men hvordan vet jeg hva jeg ikke skal spise hvis det ikke bare er karber vi skal se etter??

Kitt sa for siden:

Du må se på hvor karbene kommer fra!
Mat som inneholder mel, potetmel, sukker etc skal du holde deg mest mulig unna!

Skrulla86 sa for siden:

OK, skal huske det. Tusen takk for svar:o

Kitt sa for siden:

Bare hyggelig!:)
Mye å sette seg inn i til å begynne med! Blir mye lettere etter hvert!:heia:

Charlott sa for siden:

Og løvstek! :D

Yonah sa for siden:

Ja, men sjekk innholdet på disse og. Noen har 3g pr 100.

eggis sa for siden:

Pølsene som du finner på meny fra Jakobs er kanongode, kan anbefales:)

Cyan sa for siden:

Du må telle med karbene fra grønnsakene (det er her karbene skal komme fre ;)). Blomkål og brokkoli inneholder rundt regnet 3 KH per 100 gram (om jeg ikke husker helt feil).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.