< Tilbake til oversikten

Blir ikke mett

Bindi sa for siden:

Hva er galt med meg?
Jeg blir ikke mett og er sulten etter jeg har spist middag,
Til middag i dag spiste jeg:
Kyllingfile med ost og skinke, jukeris(i mikro med smør) stor porsjon, itt brokkoli og litt saus. Jeg er såååå sulten!

Resten av dagen har jeg spist:
2 stekt egg med litt taffel os
3 knekkebrød av taffel ost (de var dobble) med kyllingpålegg, majones og litt salat
1 supeduper god pannekake (fløte, jbk mel, egg) med to bacon skiver

vann vann vann vann

Gerd sa for siden:

Nettopp begynt på kuren?

Spiser du deg mett til hvert måltid?

:)

Bindi sa for siden:

Begynte lørdag, var sulten sist og husker jeg.
Nei, blir jo ikke mett.

Er sååååå sulten nå :(

Kitt sa for siden:

Mer fett, mer fett, mer FETT!!!

Tommelfinger regel:
Når du tror du har fått nok fett, ta litt mer!!!

Ellers er det ikke uvanlig å være litt ekstra sulten i begynnelsen!;)

Charlott sa for siden:

Jeg har fortsatt dager hvor jeg er sååå sulten! Spiser og spiser og..... Da steker jeg meg en nakkekotelett eller to feks, lovlig og full av fett. Tillater meg selv å spise til jeg blir mett for jeg vet det går over :) Inbiller meg at om man blir stresset og misfornøyd av konstant sultfølelse er det mer negativt for vekta enn å stoooorspise noen dager ;)

Kylling blir jeg mindre mett av enn entrecote/nakkekotelett feks, kanskje det fungerer for deg også med "tyngre" og skikkelig feit mat?

Areola sa for siden:

Jeg synes du rett og slett skal spise til du blir mett jeg! Om du ikke har helt ødelagte spise-antenner (om du kjenner at det er mett/sulten du er og ikke noe annet altså), så justerer det seg fort nok.
Men mer fett kan nok gjøre susen.

arnakristin sa for siden:

Hei,
På ketolyse så skal du spise når du er sulten og da skal du spise deg passe mett. Noen opplever noe sult følelse til å begynne med før man kommer i skikkelig fettforbrenningsmodus. Husk å få i deg nok fett, kylling er langt i fra fett nok.
Knekkebrød? Håper det er en hjemmelaget lavkarbovariant du har spist.

Charlott sa for siden:

Det sto at det var type Taffelostknekkebrød :)

arnakristin sa for siden:

He, he... leste med og ikke av jeg da... tyder på at kroppen er litt sliten!

Charlott sa for siden:

Hehe, det er ikke sååå ofte jeg er sikker på at jeg har fått med meg alt som er skrevet så jeg måtte passe på å utnytte anledningen ;)

Bindi sa for siden:

Nakkekotlett er faktisk det eneste jeg ikke spiser av all mat. Det klarer jeg ikke å spise (sitter hardt i fra barndommen). Noe annet jeg kan trø ned? Har kjøpt entrecot til middag i morgen.

Tusen takk for mange fine svar, det hjelper meg veldig.:)

Kanutten sa for siden:

:eek: nakkekoteletter er da ti ganger bedre enn en entercot!

Charlott sa for siden:

Da steker du den, slenger oppi bittelitt løk/purre, event litt sopp/paprika/chilli/bacon og surrer det i fløte :D Og steker det i masse meierismør!
Skinkestek er en gjenganger her, billig og greit. Skjærer litt tykke skiver og spiser med smør eller majo, salt og litt paprika/agurk.
Vanlig koteletter skjærer jeg ofte opp i biter og steker med mye av det samme jeg bruker til entrecote, kjøttdeig i alle varianter med masse fløte/kokosmelk osv osv. Finnes masse god mat! :p

Eller så er ost og skinkeruller med majo eller meierismør godt som snacks om du blir sulten igjen. Eller et kokt egg med masse majo ;)

Max sa for siden:

Spis ribbe ;)

mamma87 sa for siden:

stek kjøttdeig med masse smør,sopp,fløte og ost =)
egg og bacon er også mektig mat man blir mett av

men tror det er normalt å være ekstra sulten i begynnelsen av kuren,det var jeg og

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.