Hva er galt med meg?
Jeg blir ikke mett og er sulten etter jeg har spist middag,
Til middag i dag spiste jeg:
Kyllingfile med ost og skinke, jukeris(i mikro med smør) stor porsjon, itt brokkoli og litt saus. Jeg er såååå sulten!
Resten av dagen har jeg spist:
2 stekt egg med litt taffel os
3 knekkebrød av taffel ost (de var dobble) med kyllingpålegg, majones og litt salat
1 supeduper god pannekake (fløte, jbk mel, egg) med to bacon skiver
Jeg har fortsatt dager hvor jeg er sååå sulten! Spiser og spiser og..... Da steker jeg meg en nakkekotelett eller to feks, lovlig og full av fett. Tillater meg selv å spise til jeg blir mett for jeg vet det går over :) Inbiller meg at om man blir stresset og misfornøyd av konstant sultfølelse er det mer negativt for vekta enn å stoooorspise noen dager ;)
Kylling blir jeg mindre mett av enn entrecote/nakkekotelett feks, kanskje det fungerer for deg også med "tyngre" og skikkelig feit mat?
Jeg synes du rett og slett skal spise til du blir mett jeg! Om du ikke har helt ødelagte spise-antenner (om du kjenner at det er mett/sulten du er og ikke noe annet altså), så justerer det seg fort nok.
Men mer fett kan nok gjøre susen.
Hei,
På ketolyse så skal du spise når du er sulten og da skal du spise deg passe mett. Noen opplever noe sult følelse til å begynne med før man kommer i skikkelig fettforbrenningsmodus. Husk å få i deg nok fett, kylling er langt i fra fett nok.
Knekkebrød? Håper det er en hjemmelaget lavkarbovariant du har spist.
Nakkekotlett er faktisk det eneste jeg ikke spiser av all mat. Det klarer jeg ikke å spise (sitter hardt i fra barndommen). Noe annet jeg kan trø ned? Har kjøpt entrecot til middag i morgen.
Tusen takk for mange fine svar, det hjelper meg veldig.:)
Da steker du den, slenger oppi bittelitt løk/purre, event litt sopp/paprika/chilli/bacon og surrer det i fløte :D Og steker det i masse meierismør!
Skinkestek er en gjenganger her, billig og greit. Skjærer litt tykke skiver og spiser med smør eller majo, salt og litt paprika/agurk.
Vanlig koteletter skjærer jeg ofte opp i biter og steker med mye av det samme jeg bruker til entrecote, kjøttdeig i alle varianter med masse fløte/kokosmelk osv osv. Finnes masse god mat! :p
Eller så er ost og skinkeruller med majo eller meierismør godt som snacks om du blir sulten igjen. Eller et kokt egg med masse majo ;)
stek kjøttdeig med masse smør,sopp,fløte og ost =)
egg og bacon er også mektig mat man blir mett av
men tror det er normalt å være ekstra sulten i begynnelsen av kuren,det var jeg og
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.